تدوین سند جذب هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تدوین سند جذب هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین سند جذب هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این سند در راستای سند تمایز دانشگاه تدوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تأسیس مرکز امور هیئت علمی در دانشگاه یکی از اقدامات مهم دانشگاه در زمینه تکریم اعضای هیئت علمی و توجه به نیاز و رفاه آنان بود که انجام شده است و همه امور هیئت علمی در آن تجمیع شد.

وی افزود: با توجه به کمبود هیئت علمی در دانشگاه، ۳۰۰ نفر هیئت علمی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت جذب نخبگان و بدون طی کردن بوروکراسی اداری جذب شدند. تدوین و ارائه کارنامه برای اعضای هیئت علمی از دیگر اقدامات این حوزه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مورد برخی از رشته‌هایی که نیاز به حضور اعضای هیئت علمی در بالین بود و یک گسستی در زمینه بالین و آموزش ایجاد شده بود، نیز بازنگری صورت گرفت و به کمک دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی این رشته‌ها در کنار دانشجویان خود در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مباحث مدیریتی در گروه پزشکی برای دانشگاه مهم بود و از همین رو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وارد عرصه تربیت نیروی تخصصی و مدیریتی نظام سلامت شد.

آقاجانی افزود: یکی از اهداف دانشگاه نسل چهارم، توسعه بین المللی و افزایش تبادلات بین المللی بین دانشگاهی است. متأسفانه تحریم‌های ظالمانه بر این تبادلات تأثیر گذاشته است و توسعه بین المللی به سختی انجام می‌شود.

وی از تأسیس دفتر ارتباط با صنعت در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از ارکان ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: با دو دانشگاه صنعتی مهم کشور نیز قرارداد دو جانبه امضا کردیم تا بتوانیم در کنار هم فعالیت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین و ابلاغ ضوابط ارتقای اخلاق حرفه‌ای و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: با ابلاغ این ضوابط، ارزیابی دستیاران بر اساس آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۷ گفت: با وجود محدودیت‌ها در سال ۹۷ توانستیم ۳۶.۵ درصد رشد کمی و ۴۹ درصد رشد کیفی تولیدات علمی داشته باشیم و در رتبه بندی لایدن نیز ۴۰ رتبه ارتقا یافتیم.

تعداد بازدید : 343

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید