مهندسی مکانیک

 رشته مهندسی مكانیك

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. همچنین این رشته در ارتباط نزدیک با ماشین هایی است که کارهای متنوع بسیار و یا تبدیل انرژی‌های مختلف نظیر انرژی خورشید، انرژی هسته‌ای و انرژی شیمیایی را به انرژی حرکتی انجام می‌دهند. مهندسی مکانیک نقش بسزایی در بالا بردن امنیت زندگی، بهبود کیفیت کلی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. مهندسی مکانیک در نقش زمینه‌ای برای سایر علوم فیزیکی می‌باشد. با اطمینان می‌توان گفت که مهندسی مکانیک گسترده‌ترین رشته مهندسی از نظر دامنه فعالیت‌ها و کاربردها است. مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گستره وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند؛ به عنوان نمونه: موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزا و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویه مطبوع گرفته تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر یک از فرآورده‌های بالا را به صورت انبوه تولید می‌کنند.
می‌توان گفت تقریباً همه جنبه‌های زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است. مهندسی‌ مکانیک‌ در مقطع لیسانس دارای گرایش‌های‌ "طراحی‌ جامدات‌"، "حرارت‌ و سیالات‌"، "ساخت‌ و تولید" و "مهندسی‌ دریا" است‌. همچنین مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای 9 گرایش: ساخت تولید، طراحی کاربردی، تبدیل انرژی، مهندسی پزشکی-بیومکانیک، سیستم محرکه خودرو، طراحی سیستم های تعلیق، ترمز و فرمان، سازه بنده خودرو، مکاترونیک، علمی کاربردی مدیریت صنایع چاپ می باشد.

 گروه مکانیک دپارتمان فنی و مهندسی ما برای شما دانشجویان و اساتید گرامی تمامی گرایش های رشته مهندسی مکانیک، خدمات متنوعی از جمله ترجمه متون تخصصی مکانیک، ترجمه مقالات ISI مکانیک و ویرایش مقاله ISI مکانیک را به طور كاملا تخصصی انجام می دهد. ما با گردآوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف رشته مهندسی مکانیک، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی مکانیک، ترجمه مقالات ISI مکانیک و ویرایش مقالات ISI مکانیک باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی رشته مهندسی مکانیک انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان و اساتید محترم فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی مکانیک، ترجمه مقالات ISI مکانیک و ویرایش مقاله ISI مکانیک را با كیفیت مطلوب انجام دهید.


تعداد بازدید : 134844


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
تازه عضو شده ام . اکنون نمیتوانم نظر خاصی بدهم .مهندس مکانیک هستم با بیش از سی سال سابقه طراحی و ساخت قطعات و ماشین آلات .در خصوص طراحی و ساخت انواع چرخ دنده تجربه دارم. دستگاه های أزمایش روغن های صنعتی طبق استاندارد های مربوطه ساخته ام.
*
*
ترجمه با کیفیت و با کمترین صرف وقت

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک
ثبت سفارش جدید