Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " رویکردهای مفهومی شکل گیری یک اقتصاد دانش محور " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکردهای مفهومی شکل گیری یک اقتصاد دانش محور
نویسنده/ناشر/نام مجله :
STUDIES ON RUSSIAN ECONOMIC DEVELO
سال انتشار
2007
کد محصول
1000242
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
218 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله تجربه بین­المللی در مطالعه روندهای اصلی دخیل در ایجاد و انتشار دانش را خلاصه می­کند و رویکردهای کلیدی اقتصاد دانش محور را آشکار می سازد. یک کیفیت جدید رشد اقتصادی، علم و ابداع، شبکه، تکنولوژی IT و بخش خدمات دانش بر. همچنین در قسمت های بعد رویکردهای جهانی­شدن ومسائل اقتصاد اجتماعی گذار از اقتصاد دانش محور به جامعه دانش بررسی خواهد شد.   

1-مقدمه

در اوایل دهه 1990، آن­چه که اقتصاددانان شوروی سابق درباره نیمه­ی دوم دهه­ی 70 و اوایل 80 نوشته بودند، یعنی تبدیل علم به نیروی مستقیم تولیدی، با آشکارشدن بخش های جدید اقتصاد، شبکه پویا، تغییرات در ویژگی های کیفی سرمایه انسانی، روابط دولت - شهروندی وتوسعه­های جهانی به یک واقعیت تبدیل شد. در اواخر دهه ی60 میلادی، مدرسه علم در علم کیو(kiev ) که به وسیله ی  G.M.Dobrov رهبری می شد، مسیر تحقیق داخلی در توسعه علم را هموار کرد و در حدود میانه­های دهه 70 میلادی کمک بزرگی به تئوری اقتصادی به وسیله دسته هفت نفری از اقتصاددانان با استعداد، A.I.Anchishkin ،   Yu.V.Yermankov و Yu.S.Shirayev (که متاسفانه الان در میان ما نیستند) شد که آن ها روند های جدیدی را در تئوری رشد اقتصادی و رابطه آن­ها با توسعه علمی و تکنولوژیکی گسترش دادند و تلاش زیادی برای ساخت یک سیستم اقتصاد اجتماعی و پیش بینی های SCI-TECH و یادگیری مربوط به پرسنل کردند.

به هر حال، همان طوری که بیش از یک بار در تاریخ روسیه اتفاق افتاده است، آگاهی از واقعیت اقتصاد اجتماعی و فرآیندهای سیاسی نتوانست جلوی فراموشی جامعه روسیه از چالش های عصر مدرن و پیوستن خارجی ها به توسعه SCI-TECH را بگیرد.

امروزه آن به جهان یک اقتصادی را عرضه می کند که منابع طبیعی را می فروشد و تکنولوژی وارداتی را در غیاب سیستم روشنی از روابط بین علم، اقتصاد و دولت مصرف می کند در شرایطی که دانش پایه برای خود آن ها در ابداعات اجتماعی و تکنولوژیکی، وجود خارجی قائل است و با اطمینان از کیفیت جدید رشد اقتصادی به توسعه کل جامعه انگیزه می دهد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Knowledge-based Economy

ثبت سفارش جدید