Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حقوق " با موضوع " حفاظت از حیات وحش بر روی زمین از منظر حقوق بین الملل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حفاظت از حیات وحش بر روی زمین از منظر حقوق بین الملل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Environmental Sciences
سال انتشار
2009
کد محصول
1000633
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
447 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله نگاهی کلی به حقوق بین الملل حفاظت از حیات وحش با هدف نشان دادن گستردگی و تنوع روش های موجود در آن دارد و به شرح زیر طبقه بندی می گردد. حفاظت از نظر زیست گاه، حفاظت از نظر تنوع گونه ها، حفاظت از طریق کنترل تجارب و حفاظت به عنوان بخشی از سیستم زیستی. حقوق بین الملل برای حفاظت از حیات وحش تصویری کاملا پیچیده ای ارائه می دهد. از آنجا که (a) آن بر اساس روش های متفاوتی است(ویا یک ترکیبی از آنها)(b) آن در برگیرنده مناطقی است که در داخل یا خارج از مرزهای ملی نیز می گردد(c) آن همچنین شامل مناطقی مانند اقیانوس منجمد و منطق دریایی بین المللی که از رژیم حقوق بین المللی ویژه ای برخوردار است (d) و موضوع حفاظت حیوانات که اجرای قانونی آن مرزهای منطقه ای را محترم نمی شمارد. برای شفاف تر کردن، این مقاله قوانین مربوطه را به روش زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد: کاربرد کلی قراردادهای جهانی ؛قراردادهای بین الملیل حفاظت از محل سکونت و یا انواع گونه ها؛ و قراردادهای منطقه ای. سایر موضوعات مورد بررسی شامل استفاده از اصطلاحات علمی در یک مفهموم حقوقی و رابطه بین مرقبت از حیات وحش و حقوق و رفاه حیوانات است. این تجزیه و تحلیل با هدف (a) شفاف سازی ماهیت مسئولیت هایی که دولت ها به عنوان طرف های این قراردادها و اقداماتی که لازم است برای اجرای آن انجام دهند و (b) به ماکمک می کند تا موثرترین راهبردهای لازم را برای توسعه قوانین حفاظتی ملی و سایر تمهیدات آتی به کار بریم. با توجه به محدودیت فضایی قابل دسترسی، حفاظت از گونه های زمینی تمرکز بررسی این مقاله می باشد. ولی قراردادهایی که اینجا مورد بررسی قرار می گیرند، همچنین برای آب های مرکیزی ومنطقه ای طرف های هم کاربرد دارد.

1-مقدمه

قوانین بین المللی مربوط به حفاظت از حیات وحش تصویر بسیار پیچیده ای را ارائه می دهد زیرا 1) این قوانین بر یکی از انواع روش های احتیاط ( و یا ترکیبی از آنها) متکی هستند؛ 2) این قوانین هم نسبت به مناطق داخل و هم خارج از صلاحیت ملی اعمال می شوند؛ 3) همچنین این قوانین نسبت به مناطقی مانند قطب جنوب ( فرنچینی 1993) و مناطق دریایی بین المللی ( اندرسون 1986، هایاشی 1995) که مشمول رژیم های خاص قوانین بین المللی هستند اعمال می شود؛ و 4) موضوع حفاظت – حیوانات - به طور قانونی لازم الاجرایی در مرزهای سرزمینی را محترم نمی شمارد. این سطح گسترده از قوانین بین المللی، انواع روش های حفاظت از حیات وحش را در بر می گیرد که عمدتا ممکن است به عنوان حفاظت توسط زیستگاه، حفاظت از گونه ها، حفاظت از طریق کنترل تجارت، و حفاظت به عنوان بخشی از یک اکوسیستم گسترده تر تفکیک شوند. ( Van Heijnsberger 1997, Lyster 1989, De klemm 1982)

یک روش مفید برای درک تقسیم کار بین معاهدات اصلی1 حفاظت از حیات وحش این است که آنها را مقوله های زیر تقسیم بندی کرد.

1)معاهداتی که بالقوه نسبت به تمام گونه ها و زیستگاه ها در این سیاره قابل اعمال می باشند، آنها کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر انقراض 1973 ( CITES) و کنوانسیون های 1992 سازمان ملل متحد در مورد تنوع زیستی می باشند.

2)کنوانسیون های قابل اعمال نسبت به تمام گونه ها و زیستگاه ها در یک منطقه خاص.

3)معاهدات و قراردادهای بین المللی قابل اعمال در سطوح منطقه ای یا جهانی، که حفاظت از هر یک از زیستگاه های خاص و یا گونه های خاص به عنوان هدف آنها را دارا است.

4)معاهداتی که از حیات وحش در مناطق خاص خودشان به دلیل ویژگی زیست محیطی آنها و/یا رژیم حقوقی حاکم بر آنها مانند مناطق دریایی، قطب شمال و جنوب محافظت می کند.

با این حال دانستن همکاری که بین معاهدات مورد بحث در اینجا وجود دارد حائز اهمیت است، یکی این است که توسط اعضای معاهده کار تشریک مساعی در مناطقی که بر آنها تاثیر گذار است اعمال شود... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حقوق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Wildlife
protection
international law
species
habitats
sustainable conservation

ثبت سفارش جدید