Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " باورهای کارآمدی نسبت مند و کیفیت ارتباط دو طرفه مربی-ورزشکار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
باورهای کارآمدی نسبت مند و کیفیت ارتباط دو طرفه مربی-ورزشکار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Social and Personal Relationships
سال انتشار
2010
کد محصول
1000817
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
289 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

هدف اول این مطالعه آزمودن نقش باورهای کارآمدی، در پیش­بینی درک کیفیت ارتباط (برای مثال، نزدیکی [صمیمیت]، احساس مسئولیت، و مکمل بودن) دوطرفه بین مربی-ورزشکار، می­باشد. داده­ های حاصل از آنالیز 63 ورزشکار جوان و مربی­ هایشان، با استفاده از مدل های وابستگی متقابل بازیکن-شریک [بازیکن مقابل]، بدست آمد و اثرات بازیکن در کارایی خودش در تکمیل یکدیگر (هر دو عضو)، و صمیمیت (تنها برای مربی­ها) آشکار شد. برخی از اثرات بازیکنان و هم­بازی­هایشان در دگرکارامدی و خود­کارامدی ناشی از ارتباط، بدست آمد. با این حال، بزرگی، و در برخی موارد، جهت، این ارتباطات توسط نقش دو­طرفه اشخاص تعدیل گشت. یافته­ ها با توجه به وابستگی متقابل ارتباط مربی- ورزشکار، مورد بحث قرار گرفت.

1-مقدمه

بر اساس ادعای Lewin (1946)، که رفتار تابعی است از فرد و محیط، نظریه وابستگی متقابل (Kelley & Thibaut, 1978; Thibaut & Kelley, 1959) تأکید می­کند که برهمکنش ­های نسبی، وابسته به ترکیبی از عوامل فردی (برای مثال، افکار، انگیزه­ ها، نیاز­ها) و ویژگی های محیطی می­باشد. نکته اصلی این است که در برهمکنش ­های اجتماعی، هر دو طرف بر یکدیگر تأثیر می­گذارند (Cambell & Kashy, 2002) و در این راستا، محققان برداشتها و نگرش های متفاوتی از شکل تعاملات ارتباطی دارند. نظریه وابستگی متقابل، چارچوبی برای درک رفتار­های انسان در محیط های گوناگون، نظیر ارتباطات عاطفی (برای نمونه، Otis, Rostosky, Riggle, & Hamrin)، رفتار­های متقابل کاری (Robson, Spyropoulou, & Al-Khalifa, 2006)، و رفتار­های همکاری آموزشی (Johnson, Johnson, & Smith, 2007)، فراهم می­ آورد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





coach–athlete relationship
interdependence
other-efficacy
relation-inferred self-efficacy

ثبت سفارش جدید