Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مطالعه ی آزمایشگاهی نرخ آبشستگی در رسوب چسبنده ی پیوسته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه ی آزمایشگاهی نرخ آبشستگی در رسوب چسبنده ی پیوسته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Hydrodynamics, Ser. B
سال انتشار
2010
کد محصول
1003421
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The erosion process of a cohesive sediment after consolidation was studied experimentally in a closed conduit system. The test samples investigated in this study are mixtures of sand and clay with variable compositions and different consolidation times. The main concern of this study is the effects of the dry density of the consolidated sediment on scour rate. A scour rate formula is derived and further interpreted based on the experimental results

چکیده

فر آیند های فرسایش رسوب چسبنده پس از تثبیت در یک سیستم مجرای بسته به صورت آزمایش مطالعه شد. نمونه های آزمایش بررسی شده در این مطالعه ترکیبی از ماسه و رس به همراه ترکیبات متغیر و زمانهای تثبت مختلف می باشند. بحث اصلی این مطالعه اثرات وزن مخصوص خشک رسوب چسبنده بر نرخ آبشستگی است.یک فرمول نرخ آبشتگی بر پایه ی نتایج آزمایشگاهی  مشتق شده است.

1-مقدمه

 فرآیند آبشستگی در خاک ریزدانه چسبنده با آبشستگی در خاک درشت دانه ی غیر چسبنده متفاوت است. و است که احتمالا به دلیل رفتار چسبندگی پیچیده به خوبی مطالعه نشده است. ذرات رسوب ریزدانه در اثر تاثیر قوی واکنش الکتروشیمیایی بر روی سطح ذرات داخل آب به یکدیگر متصل شده اند. ذرات رسوب ریزتر اثرات  التروشیمایی مهم تری دارند. از قبیل اثرات مطلوب بر روی پایداری بیشتر ذرات رسوب در برابر فرسایش.به هر حال به دلیل پیچیدگی اثرات الکتروشیمیایی در بسیاری از موارد پارامترهای که برای توصیف رسوب چسبنده استفاده شده بودند از قبیل تنش برشی ، شاخص خمیری و چگالی حجمی تغییر کردند. برای پیش بینی رفتار رسوب چسبنده با یکی یا تعدادی از متغیرهای که بآسانی قابل اندازه گیری هستند باید به طور جزئی تر اثرات این پارامترهای متغیر مطالعه شود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




cohesive sediment
consolidation
dry density
scour rate
scour rate formula

ثبت سفارش جدید