Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " پاسخ لرزه ای سازه های دارای در هم ریختگی عمودی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پاسخ لرزه ای سازه های دارای در هم ریختگی عمودی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Structural Engineering
سال انتشار
2002
کد محصول
1004189
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Seismic response of four irregular reinforced concrete test structures is interpreted using static analysis methods. The four test structures were simplified models of multistory building frames comprising frames and framewall combinations. Discontinuities in the vertical plane of the structures were introduced by discontinuing the structural walls at various levels. It is found that standard limit analysis and static inelastic analysis provide good measures of strength and deformation characteristics under strong earthquake motions

چکیده

پاسخ لرزه ای 4 سازه بتنی نامنظم آزمایشی که تقویت شده اند، با استفاده از روش های آنالیز استاتیک مورد تفسیر قرار گرفته است. 4 سازه آزمایشی مورد نظر، مدل های ساده سازی شده ای از قابهای ساختمانی چند طبقه بودند که از ترکیب قاب و قاب – دیوار تشکیل شده بودند. ناپیوستگی موجود در صفحه عمودی سازه، با فرض گسستگی هایی در دیواره های سازه در سطوح مختلف، لحاظ گردید. در نهایت به این نتیجه می رسیم که آنالیزهای حد استاندارد و آنالیزهای غیر الاستیک، مقیاس خوبی از خواص توانی و تغییر شکل [سازه] تحت اثر حرکت های زلزله ای قوی به دست می دهند.

مقدمه

رفتار ساختمانهای چند طبقه در هنگام وقوع زمین لرزه های قوی به توزیع وزن، سفتی و توان، هم در صفحه عمودی و هم در صفحه افقی ساختمان بستگی دارد. مهندسین سازه در ساختمانهایی که توزیع های فوق الذکر در آنها کم و بیش یکنواخت هستند، روش های طراحی مطمئنی ارائه داده اند.  این اطمینان برخواسته از مشاهدات تحقیقاتی و میدانی فراوان است. از سوی دیگر به نظر می رسد اطمینان کمی در طراحی سازه های غیر یکنواخت وجود دارد. در اینجا هم این نگرانی بخوبی در گزارش های رفتار ساختمانی (1، 7) منعکس شده است. با این حال این مطلب که ساختمانهای منظم بصورت منظم پاسخ داده و پاسخ سازه های ظاهراً نامنظم، بصورت نامنظم است، از نظر علمی صحت ندارد. برخی بی نظمی های خاص در قاب بندی و یا بارگذاری، به در هم ریختگی پاسخ یک سیستم ساختمانی نامشخص و پیچیده نمی انجامند. یکی از اهداف این مقاله، ارائه و بررسی روش آنالیز استاتیک ساده ای است که بوسیله آن می توان آثار توزیع غیریکنواخت سفتی در صفحه عمودی سازه های بتنی چند طبقه تقویت شده ای را که تحت اثر تکان های شدید زمین قرار می گیرند، اندازه گیری نمود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



static analysis
simplified models

ثبت سفارش جدید