Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
676,500

عنوان مقاله فارسی

کارآموزی در اداره برق شرکت تأمین و تصفیه آبفای شهر تهران

تعداد صفحات فارسی
25
کد محصول
1005374
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 کارآموزی در اداره برق شرکت تأمین و تصفیه آبفای شهر تهران

 گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع

در ادامه بخشی از "گزارش کارآموزی در اداره برق شرکت تأمین و تصفیه آبفای شهر تهران" که مربوط به رشته صنایع است قابل مشاهده است.

 تاریخچه آب در استان تهران 

برخلاف اغلب شهرهای بزرگ دنیا, تهران در کنار رودخانه بنا نشده است؛  به همین دلیل بخشی از آب مورد نیاز این شهر با ید از نقاط دور دست و رودخانه های اطراف تامین و منتقل گردد. تا سال ۱۳۰۶، آب شهر توسط ۲۶ رشته قنات با مجموع آبدهی حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه تامین می گردید. در این سال عملیات احداث کانال انتقال آب رودخانه کرج به تهران آغاز شد. این کانال که ۵۳ کیلومتر طول داشت و آب را از روستای بیلقان کرج به جمشید آباد تهران منتقل می نمود طی چهار سال احداث گردید ؛ و با توجه به اینکه بیست کیلومتر از این کانال سرپوشیده و بقیه رو باز بود لذا احتمال آلودگی و تلف آب وجود داشت. از طریق این کانال مقدار ۵۳ سنگ به عنوان حق آبه و مقداری هم به عنوان سهمیه(نه هشتاد و چهارم) به آب تهران افزوده شد و به این ترتیب جمعاً قریب به یک صد سنگ (حدود ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه) آب توسط جویها در شهر توزیع و به آب انبارهای منازل انتقال می یافت.

در سال ۱۳۲۹ طرح اولیه لوله کشی تهران برای جمعیتی معادل نهصدهزار نفر به مرحله اجرا درآمد و دو خط لوله فولادی به قطر ۴۰ اینچ و با ظرفیت ۲۴۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای انتقال آب از آبگیر بیلقان به اولین تصفیه خانه تهران (جلالیه) در نظر گرفته شد. بهره برداری از خط اول خطوط لوله فولادی و تصفیه خانه جلالیه در سال ۱۳۳۴ آغاز گردید.

همچنین در سال ۱۳۳۳ به منظور مهار بارشهای آسمانی، مطالعات ساخت سد امیر کبیر در ۴۰ کیلومتری شمال غربی تهران (از آبگیر خرسنگ کوه)، در حوالی کیلومتر ۲۳ جاده کرج به چالوس نزدیک به روستای واریان آغاز گردید. ساختن این سد در سال ۱۳۳۷ شروع و در اوایل سال ۱۳۴۲ پایان یافت و بهره برداری از آن آغاز شد.

به منظور پاسخ گوئی به نیاز فزاینده تهران به آب شرب، تصفیه خانه شماره دو (کن) و دو خط لوله بتنی به قطر ۲۰۰۰ میلیمتر جهت انتقال آب ازآبگیر بیلقان به محل تصفیه خانه مزبور احداث گردید و از سال ۱۳۴۲ مورد بهره برداری قرار گرفت....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید