Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " بهبود پروتکل LEACH در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از منطق فازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود پروتکل LEACH در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از منطق فازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Information & Computational Science
سال انتشار
2010
کد محصول
1006174
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
839 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The Wireless Sensor Networks (WSN) consists of a large number of sensor nodes that are limited in energy, processing power and storage. The energy of nodes is the most important consideration among them because the lifetime of Wireless Sensor Networks is limited by the energy of the nodes. LEACH is one of the most famous clustering mechanisms; it elects a cluster head (CH) based on a probability model. This paper improves LEACH protocol using Fuzzy Logic (LEACH-FL), which takes battery level, distance and node density into consideration. The proposed method has been proved making a better selection by comparison simulations using Matlab

چکیده

شبکه­های حسگر بی­سیم WSN))متشکل از  تعداد بالایی از گره­های حسگر بوده که از نظر انرژی ، قدرت پردازشی و فضای ذخیره­سازی محدود می­باشند. در بین این محدودیت ها، انرژی گره ها از بیشترین ملاحظه و اهمیت برخوردار است، چرا که طول عمر شبکه های حسگر بی سیم محدود به انرژی این گره­ها میباشد. LEATCH یکی از مطرح ترین پروتکل های خوشه بندی (کلاسترینگ) میباشد؛ در این پروتکل، یک سرآیند کلاستر (CH)بر مبنای یک مدل احتمالاتی انتخاب میشود. در این مقاله قصد داریم به منظور بهبود پروتکل LEACH، از منطق فازی (LEACH-FL) استفاده کنیم که در آن، سطح انرژی باتری، فاصله و چگالی گره در نظر گرفته میشود. با مقایسه ی نتایج شبیه سازی که در نرم افزار Matlab صورت گرفته است، متد پیشنهادی اثبات کرده است که از عملکرد بهتری در انتخاب برخوردار میباشد.

1-مقدمه

به طور معمول، شبکه های حسگر بی سیم از تعداد بالایی از گره های حسگر کوچک و ارزان قیمت تشکیل شده اند که دارای انرژی ، قدرت پردازشی و فضای ذخیره سازی محدودی میباشند.  این گره ها معمولا نواحی مختلفی را مورد نظارت قرار داده، داده هایی را جمع آوری کرده و آنها را به ایستگاه پایه (BS)گزارش میدهد. با توجه به دستاوردهایی که در مدار های دیجیتال کم مصرف و ارتباطات بی سیم بدست آمده است، اپلیکیشن ها و کاربرد های زیادی برای WSN ها توسعه یافته است که در حال حاضر به منظور نظارت بر مناطق مسکونی، اشیاء نظامی و رد یابی اشیاء بکار گرفته شده اند [1]. به  منظور کاهش مصرف انرژی در این گره ها باید به یک دسته از گره ها (که سرآیند های خوشه نام دارند) اجازه داده شده تا با ایستگاه پایه اقدام به محاوره و ارتباط نمایند. داده های ارسالی توسط هر گره نیز توسط سرآیند های خوشه ای جمع آوری شده و فشرده سازی میشوند...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Wireless Sensor Networks
LEACH
Fuzzy Logic
LEACH-FL

ثبت سفارش جدید