Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

عنوان مقاله فارسی

کاهش نویز در سیگنال های فراصوتی با استفاده از روش تبدیل موجک

تعداد صفحات فارسی
65
کد محصول
1006472
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

پایان نامه مهندسی برق با عنوان کاهش نویز در سیگنا ل های فراصوتی با استفاده از روش تبدیل موجک

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز پایان نامه مهندسی برق با عنوان کاهش نویز در سیگنا ل های فراصوتی با استفاده از روش تبدیل موجک به صورت فایل Word برای دانلود ارائه شده است. این کاهش نویز در سیگنا ل های فراصوتی با استفاده از روش تبدیل موجک از سه فصل تشکیل شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی نیز پیوست شده است. 

چکیده

آزمون غیرمخرب (NDT) فراصوتی مبتنی بر انعکاس صدا به صورت گسترده برای آشکارسازی نقص در مواد مختلف به کار می رود. در کاربردهای عملی برای موادی با ساختارهای غیرهمگن، انرژی سیگنال به دلیل پراکندگی، از بین می رود. زیرا در مواد ناهمگون، مراکز بسیاری وجود دارند، این مراکز می توانند انعکاس هایی تولید کنند که به نظر برسد که به صورت تصادفی در زمان توزیع شده اند. بنابراین آشکارسازی نقص های کوچک دشوار خواهد بود. موج های انعکاس  یافته از سیستم های فراصوتی که برای آشکارسازی نقص در مواد به کار می روند، اغلب به دلیل وجود نویزهای داخلی یا خارجی خراب می شوند. نویزهای خارجی در حقیقت همان نویزهای ناشی از مدارهای الکتریکی و تجهیزات سیستم می باشند. نویز داخلی مربوط به نویزهای ناشی از ساختار ناهمگون ماده می باشد. این نویز بر روی سیگنال های اصلی قرار می گیرد و محدودیت بزرگی در آشکارسازی نقص های کوچک و دقت اندازه گیری ها ایجاد می کند. بنابراین حذف نویز در این سیستم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای حذف نویز روش های مختلفی وجود دارد. موضوع این پروژه بررسی روش  حذف نویز در      مبدل های فراصوتی، با استفاده از  تبدیل موجک می باشد. همان طور که می دانیم تبدیل موجک در طول چند سال گذشته به یکی از ابزار های قدرتمند در حذف نویز، فشرده سازی، کدینگ و ... تبدیل شده است. انواع مختلف موجک های مادر و سازگاری آن ها با سیگنال های واقعی، سادگی استفاده و پیچیدگی کم تر محاسبات باعث شده که تبدیل موجک به عنوان یک ابزار کارآمد مورد استفاده قرار گیرد. در این پروژه به توصیف و بررسی روش های مختلف حذف نویز  در سیستم های فراصوتی، که بر اساس این ابزار قدرتمند پیاده سازی شده اند خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی: تبدیل موجک، سیستم های فراصوتی، آزمون غیرمخرب، نویز، آستانه گیری

فهرست مطالب 

فصل اول

 مقدمه 

فصل دوم 

مروری بر تبدیل موجک 

مقدمه

تبدیل موجک

انواع تبدیل‌های موجک 

فصل سوم

کاهش نویز در سیستمهای فراصوتی با استفاده از تبدیل موجک

مقدمه

فیلتر کردن مبتنی بر موجک 

فیلتر کردن مبتنی بر تبدیل موجک گسسته     

مقایسۀ روشهای مختلف تبدیل موجک در حذف نویز

اعمال روشهای مختلف تبدیل موجک بر روی یک سیگنال فراصوتی 

جمعبندی       

منابع و مراجع

پیوست (شبیه سازی)


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید