Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " شبیه سازی عددی شکست دینامیک سدهای هسته سنگی ( راکفیل) با رویه ی بتنی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی عددی شکست دینامیک سدهای هسته سنگی ( راکفیل) با رویه ی بتنی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Soil Dynamics and Earthquake Engineering
سال انتشار
2002
کد محصول
1008534
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
660 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Conventional numeric simulations of rock-fill dams are generally performed finite element method (FEM), in which the rock-fill body is treated as continuum material. But the rock-fill body possesses strong discontinuity and FEM based on continuum idealization cannot simulate its failure process. The discontinuous deformation analysis (DDA) method is just the right tool of solving this problem satisfactorily. In this paper, two kinds of model dams, i.e. homogeneous rock-fill dam and concrete-faced rock-fill dam, are simulated using DDA method, their characteristics of response and failure process are presented. The results from numerical simulations are consistent with those from the author's previous dynamic experiments

چکیده

شبیه سازی های عددی معمول برای سدهای راکفیل، معمولا با روش المان محدود انجام می شود، که در آن با بخش راکفیل به عنوان یک ماده پیوسته برخورد می شود. اما بخش راکفیل دارای خواص ناپیوستگی( گسستگی) شدیدی است و المان محدود که بر فرض پیوستگی مواد بنیان شده است نمی تواند فرآیند شکست آن را شبیه سازی کند. روش آنالیز تغییرشکل ناپیوسته(DDA) دقیقا ابزار مناسبی است برای حل رضایت بخش این مشکل. در این مقاله، دو نوع از مدل های سد، یعنی سد راکفیل همگن و سد راکفیل با رویه ی بتنی، با روش DDA شبیه سازی شده اند و ویژگی های پاسخ و فرآیند شکست ارائه شده اند. نتایج حاصل از شبیه سازی عددی با نتایج آزمایش های دینامیک پیشین نویسنده همخوانی دارند.

1-مقدمه

تعداد زیادی مدل های آزمایشی برای بدست آوردن دیدی عمیق به مکانیزم شکست سدهای راکفیل با رویه ی بتنی تحت اثر بار زلزله انجام شده است. با تفاوت بسیار زیادی نسبت به سدهای راکفیل هسته مرکزی معمول، فرآیند شکست سدهای راکفیل با رویه ی بتنی به وسیله ی دو پدیده ی قابل توجه زیر مشخصه سازی می شود. اولا، علامت اولیه گسست زمانی شروع می شود که سطح [بتنی] شروع به لغزیدن از روی شیب پایین دست سد می کند. صفحه رویه بتنی، که روی تمام شیب بالادست سد پخش شده است، حرکت سنگ های زیر خود را محدود می کند و نتیجتا پایداری شیب زیر خود را تامین می کند. دوما، همین طور که شدت لرزه ی وارد شده به سد بیشتر افزایش پیدا می کند،کم کم صفحه ی رویه تغییر شکل سنگ های زیر خود را دنبال میکند، و در نهایت، می شکند و تکه تکه می شود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Dynamic failure
Concrete-faced rock-fill dam
Discontinuous deformation analysis

ثبت سفارش جدید