Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " تاثیر افزودنی ها بر روی سطح پلاستیک های PVC و شناوری طبیعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر افزودنی ها بر روی سطح پلاستیک های PVC و شناوری طبیعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Colloids and Surfaces A: Physicochemical and Engineering Aspects
سال انتشار
2014
کد محصول
1011647
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
699 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، تاثیر افزودنی­ هایی مانند کربنات کلسیم CaCO3 یا دی­ ان ­اُکتیل فتالات DnOP بر شناوری محصولات پلاستیک PVC بررسی گردید، همچنین از نتایج تست­های شناوری به منظور مطالعه شناوری طبیعی محصولات پلاستیک­ PVC استفاده گردید. بررسی انرژی آزاد سطح پلاستیک­ها با سطوح صیقلی و معمولی نشان داد که ذرات خردشده یا تکه­ تکه شده این پلاستیک­ها در سیستم شناوری نیز همان خصوصات سطحی پلاستیک را نشان می­دهند و نیز افزودنی­ ها تاثیرات قابل توجهی بر انرژی آزاد سطح محصولات پلاستیک PVC دارد. نتایج افزودن CaCO3  شامل افزایش نیروی برهمکنش بین سطح پلاستیک ـ آب و کاهش نیروی پیوستگی بین سطح پلاستیک ـ حباب، و این اثرات نشان می­دهند که در حالت کلی CaCO3  سبب کاهش شناوری می­ گردد. DnOP موجب کاهش نیروی برهمکنش بین پلاستیک و آب، افزایش نیروی پیوستگی بین پلاستیک و حباب می­شود، بنابراین موجب آبگریزی پلاستیک و افزایش شناوری می­گردد. تست شناوری بر روی پلاستیک­های PVC و ضایعات پلاستیکی PVC نتایج فوق را تایید می­کنند، همچنین طیف مادون قرمز تاثیر افزودنی­ها را بر روی دو دسته از ضایعات پلاستیکی نشان داد. این یافته­ ها برخی تکنیک­ های شناوری را در رابطه با نوع پلاستیک ارائه می­دهند که از آنها می­توان در بازیافت ضایعات پلاستیکی PVC استفاده کرد.

1-مقدمه

پلاستیک­ها جزء مواد پرمصرف و کاربردی در زندگی روزمره و صنعت ما هستند، بنابراین در دهه­ های اخیر، مقدار ضایعات آنها با توجه به تولید انبوه، مصرف بالا و طول عمر کوتاه به سرعت در حال افزایش است. از این رو، ضایعات پلاستیکی مشکلات بی­شماری را از جمله؛ آلودگی­ه ای زیست ­محیطی و اتلاف منابع به همراه خواهند داشت. بازیافت پلاستیک­ها این اجازه را می­دهد تا پلاستیک­ها مجددا مورد استفاده قرار گرفته، همچنین کاهش هزینه تولید و برطرف شدن مشکلات مربوط به دفع آنها را در پی خواهد داشت....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Additive Flotability
PVC plastic
Interaction free energy
Surface free energy

ثبت سفارش جدید