Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی‌ برای حذف تداخل بر اساس PSO پارتیشنی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی‌ برای حذف تداخل بر اساس PSO پارتیشنی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, Information Technology, Electronics and Mobile Communication Conference IEMCON
سال انتشار
2016
کد محصول
1011958
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

 در این مقاله الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی جدیدی برای حذف تداخل بر اساس بهینه سازی ازدحام ذرات پارتیشنی (PPSO) ارائه شده است. ابتدا فضای فاز جستجو به چندین بخش تقسیم می شود که برای تحقق موازی مناسب تر است. سپس برای هر پارتیشن از یک ذرۀ چند بُعدی زیرازدحام‌‌‌ برای ارائۀ بردارهای وزن استفاده می شود. این ذره نیز توسط PSO برای جستجوی جواب بهینه به روز می شود. در نهایت برای هر تکرار یک جواب بهینۀ سراسری در کل فضا با استفاده از معیار حداقل مربعات خطا از روی تمام مقادیر بهینۀ سراسری زیرفضا در زیرازدحام ها به دست می آید. نتایج شبیه سازی های ما نشان می دهند که الگوریتم پیشنهادی هم از نظر سرعت همگرایی و هم قابلیت اجتناب از بهینه های محلی دارای عملکرد بهتری نسبت به طرح های متعارف می باشد و برای تحقق موازی نیز بسیار مناسب تر است.

1- مقدمه

تداخلات احتمالی شاید مهمترین مسئله برای طراحان سیستم در ارتباطات بی‌سیم نظامی و غیرنظامی حیاتی باشد. در صورتی که سیگنال های تداخل، باند فرکانسی سیگنال مورد نظر را اشغال کنند معمولا فیلترهای متعارفِ مبتنی بر حوزۀ فرکانس قادر به حذف تداخل نخواهند بود. شکل دهی بیم تطبیقی [1]، فیلتر فاصله‌ای، روش کارآمدی برای بهبود سیگنال های مورد نظر و در عین حال حذف تداخل و سیگنال نویز از طریق ترکیب خطی آنتن آرایه ای می باشد. بیشتر الگوریتم های شکل‌دهی بیم تطبیقی را ​​می توان بسته به استفاده و یا عدم استفاده از دنبالۀ یادگیری به دو دسته تقسیم کرد [2]: الگوریتم تطبیقی غیرکور و الگوریتم تطبیقی کور. ما در این پژوهش خود از الگوریتم های غیرکور استفاده کرده ایم...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Array signal processing
Partitioning algorithms
Convergence
Interference

ثبت سفارش جدید