Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پليمر " با موضوع " میکروکپسول های پلی اورتان برای پوشش های رنگ خود ترمیم شونده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
میکروکپسول های پلی اورتان برای پوشش های رنگ خود ترمیم شونده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Rsc Advances
سال انتشار
2014
کد محصول
1011962
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده
میکروکپسول­ های پلی­اورتان حاوی رنگ پلی­اورتان (PU) پایه آب به عنوان مادة مغزی برای کاربرد در پوشش­ های محافظ خود ترمیم شونده با موفقیت از طریق پلیمریزاسیون بین سطحی پیش پلیمر دی­اُل- دی ایزوسیانات و 4،1- بوتان دی­اُل به عنوان افزایش دهندة طول زنجیر در یک محلول امولسیونی تهیه شد. ساختار شیمیایی میکروکپسول­ های به دست آمده با استفاده از طیف­ سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه مشخص شد. با کنترل سرعت هم زدن در محدودة rpm 2000-8000، کپسول­ هایی کروی با میانگین قطر µm 39-72 و میانگین ضخامت پوستة µm 5/8-5/3 به دست آمد. ضخامت پوستة PU با قطر اندازه­ گیری شدة کپسول نسبت خطّی داشت، که نشان دهندة ثابت بودن نسبت ضخامت دیوارة کپسول به قطر آن است (08/0~). مقدار مادة مغزی و بازده سنتز کپسول­ های پر شده به ترتیب حدود %59-44 و %67-31 بود. نتایج آنالیز توزین حرارتی و میکروسکوپی الکترونی روبشی با پایداری حرارتی و مورفولوژی تعیین شده برای نمونه ­ها مطابقت داشت. آزمون­ های خراش، که برای ارزیابی خاصیت خود ترمیم شوندگی سیستم ­های پوشش محافظ استفاده می­شود، نشان داد که این مواد بسته به قطر و غلظت کپسول­ های PU در لایة رنگ قدرت بالایی در ترمیم آسیب ایجاد شده در بستر دارند.

-1مقدمه

خوردگی بسترهای فلزی به عنوان یک فرایند تخریبی می­ تواند از طریق کاهش عملکرد آن­ها باعث ضررهای اقتصادی قابل توجه شود [1]. تغییرات در خواص فیزیکی فیلم­ های پوشش دهنده می­تواند باعث ایجاد ترک­ های ریز یا خراش ­ها شود که در ادامه انتشار یافته و در معرض رطوبت و اکسیژن قرار می­ گیرند و باعث جدا شدن فیلم از بستر و تشکیل پوسته در سطح مشترک پوشش و بستر می­شوند [2-4]. تمایل به خوردگی و سرعت آن عمدتاً به خواص انتقال یونی و الکترونیکی در لایة نازک محصول خوردگی وابسته است [5]. پلیمرهای خود ترمیم شونده به عنوان دستة جدیدی از مواد هوشمند مورد توجه قرار گرفته ­اند که می ­توانند آسیب ایجاد شده را بدون نیاز به بررسی و تشخیص ترمیم کنند، در نتیجه، مزایای بسیاری مانند کاهش تخریب، افزایش طول عمر مفید، و کاهش هزینة تعمیر و نگهداری را ارائه می­ دهند [6-8]

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پليمر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پليمر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



self-healing paint

ثبت سفارش جدید