Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " مشاوره گروهی برای کاهش اضطراب در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشاوره گروهی برای کاهش اضطراب در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia-Social and Behavioral Sciences
سال انتشار
2015
کد محصول
1011967
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
271 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

مطالعه حاضر به روش طرح پژوهشی نیمه تجربی انجام شده است و هدف اصلی آن بررسی اضطراب والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون مشاوره گروهی است. گروه های هدف این مطالعه شامل والدین کودکان مبتلا به اوتیسم است که از طریق مرکز مطالعات اوتیسم و انجمن والدین اوتیسم Khon Kaen  انتخاب شدند. جامعه نمونه معرف، والدین کودکان مبتلا به اوتیسم از مرکز مطالعات اوتیسم  و انجمن والدین اوتیسم Khon  Kaen است که به پرسشنامه های اضطراب پاسخ داده و به صورت داوطلب در جلسات مشاوره گروهی شرکت کردند. نمونه کل شامل 20 نفر بود که به دو گروه تحت عناوین گروه کنترل و گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای ارزیابی که در این مطالعه استفاده شدند شامل پرسشنامه صفت-حالت اضطراب (STAI) و پرسشنامه های استیلبرگر و برنامه مشاوره گروهی، آزمون رتبه ای علامت دار همتا شده و آزمون U مانویتنی بودند. نتایج این مطالعه بعد از مشاوره گروهی نشان دهنده کاهش سطوح اضطراب در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم در سطح معنی داری آماری 0.05 است.

1-مقدمه

پس زمینه و اهمیت مشکل

افراد مبتلا به اوتیسم افرادی هستند که قادر به برقراری روابط اجتماعی نیستند. این افراد قادر به کنترل هیجانات خود نیستند و هم در حوزه زبان کلامی و هم زبان غیر کلامی قادر به برقراری رابطه نیستند. این افراد فاقد هر نوع تعامل اجتماعی با سایر افراد هستند. افزون بر این، بر اساس اطلاعات حاصل از مطالعات می توان گفت روند بروز بیماری اوتیسم به تدریج در حال افزایش است. افزون بر این، با توجه به مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان که از نشانه های آنان نشات می گیرد، وظیفه والدین این گروه از کودکان آن است که به آنها کمک کنند بر اساس قابلیت های خود زندگی اجتماعی سعادتمندانه ای داشته باشند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anxiety
Group Counseling
Autistic Parents

ثبت سفارش جدید