Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تأثیر دمای مرحله اول بر سنتز هیدروترمال لیتیم آهن فسفات گل¬گونه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر دمای مرحله اول بر سنتز هیدروترمال لیتیم آهن فسفات گل¬گونه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Anal. Bioanal. Electrochem
سال انتشار
2013
کد محصول
1012084
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

طی فرآیند هیدروترمال، یک سنتز قابل کنترل از لیتیم آهن فسفات LiFePO4 (LFP) از طریق حرارت­ده ی دو مرحله ­ای حاصل شد. در مرحله اول، دما در مقادیر °C105 (LFP1°C120 (LFP2°C150 (LFP3) و °C190 (LFP4) به مدت 5 ساعت حفظ شد. دما در مرحله نهایی در °C400 تحت جو H2/N2 و به مدت 4 ساعت ثابت بود. به منظور افزایش برگشت­پ ذیری الکتروشیمیایی و رسانایی الکترونیکی، LFP به وسیله پلی­اتیلن گلیکول (PEG) به عنوان عامل تنظیم کننده ساختار و منبع کربن برای مواد از پیش آماده شده، عمل ­آوری شد. این کار برای دستیابی به یک کاتد LFP اصلاح شده با تماس الکتریکی بهینه بین مواد فعال الکتریکی و ماتریس الکترود پرشده با کربن، انجام گرفت. مشخص شد که ماتریس الکترود پرشده با کربن در افزایش راندمان الکتروشیمایی باتری­های Li-ion اثربخش است. نتایج نشان می­دهد که با افزایش دمای مرحله اول تا °C150، راندمان الکتروشیمایی متناظر برای نمونه افزایش یافته است. آزمایش شارژ و تخلیه گالوانواستاتیکی حاکی از آن است که ترکیب گل­ گونه LiFePO4/C یعنی LFP3 ظرفیت تخلیه ابتدایی mAh.g-1 118 در نرخ­های C1/0 را از خود نشان می­دهد. بهبود راندمان به کاهش ضخامت و ابعاد ذرات LiFePO4 گل­ گونه نسبت داده شد. نتایج انکسار اشعه ایکس (XRD) مشخص کرد که ساختار مورد اخیر، فاز ساختار منظم اولیوین را نشان می­دهد که عاری از هرگونه ناخالصی است. ولتامتری چرخه ­ای نشان می­دهد که بهبود در چرخه اکسایش-کاهش را می­توان به افزایش در سطح فعال الکتروشیمیایی (ECSA) و افزایش مرتبط در ریزتخلخل مشاهده شده از تحلیل SEM نسبت داد.

1- مقدمه

طی سال­های اخیر، موضوعات زیست­ محیطی و سنتز موادی با خواص بیولوژیکی، مورفولوژی و ابعاد خاص، به دلیل کاربردهای بالقوه آن­ها در مواد کاربردی پیشرفته، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده­اند. از اینرو، توسعه راهبردهای جدید برای کنترل این مورفولوژی­ها می­تواند از اهمیت بسزایی در افزایش راندمان باتری­های قابل شارژ یون لیتیم برخوردار باشد. این باتری­ها منابع انرژی برای استفاده در وسایل الکتریکی (EVها) و وسایل الکتریکی هیبریدی (HEVها) هستند [4-1]. اکسیدهای فلزی ظرفیت بالای لیتیم و مشتقات آن­ها نظیر LiCoO2، LiMnO­2 و LiNiO2 لایه ­بندی شده، LiMn2O­2 اسپینل، لیتیم آهن فسفات (Li­1-yFePO4) و غیره، به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفته ­اند…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Lithium Iron Phosphate (LiFePO4)
Hydrothermal Synthesis
Polyethylene Glycol

ثبت سفارش جدید