Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " راکتور زیستی غشایی بی هوازی انرژی پایین برای تصفیه فاضلاب شهری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
راکتور زیستی غشایی بی هوازی انرژی پایین برای تصفیه فاضلاب شهری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Membrane Science
سال انتشار
2016
کد محصول
1012130
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
690 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

دستیابی به غلظت BOD5 کم سیال خروجی و عملکرد پایدار در تصفیه فاضلاب شهری در دمای محیط، بدون استفاده از غشا در زیست­ فناوری بی­ هوازی کاری دشوار است. عملیات غشایی معمولاً بیش از هوادهی لجن فعال مرسوم نیازمند انرژی است بنابراین هدف اصلی کاربرد زیست­ فناوری بی­ هوازی با شکست مواجه می­ شود. بااین ­وجود، استراتژی ­های عملیاتی غشایی کم­انرژی در حال براورد هستند که سبب می­ شوند راکتورهای زیستی غشایی بی ­هوازی (AnMBR)، کارآمدی انرژی بیشتری داشته باشند. در این مطالعه، چهار AnMBR مقیاس رومیزی 3.3 لیتری با استفاده از غشاهای لوله ­ای جریان متقاطع خارجی با فاضلاب شهری حقیقی و مصنوعی در دمای 10 و 25 درجه سلسیوس تغذیه شدند و بر اساس تقاضای انرژی و حذف مواد آلی ارزیابی شدند. غشاها در سرعت جریان متقاطع کم 0.018 – 0.3 m/s و با GAC سیال یا بدون آن عمل می­کردند تا تقاضای انرژی AnMBR را کاهش دهند. کاربرد GAC در غشاها سبب کاهش قابل ­توجه سرعت جریان مقاطع شد بدون اینکه زمان کاری غشا بین دو تمیزسازی کاهش یابد و منجر به تقاضای انرژی 0.05 – 0.13 kWh/m3 شد. AnMBRها حتی در دمای 10 درجه هم قادر به تولید ماده نفوذی با BOD5 کمتر یا مساوی 10 میلی­گرم بر لیتر با HRT 4.2 – 9.8 ساعت برای راکتور زیستی بودند. زمان تعیین عوامل نظری تولید انرژی، براورد شد که AnMBR توصیف شده در اینجا نیازمند 70 – 100% انرژی کمتر در مقایسه با لجن فعال است که بیانگر این مطلب است که تقاضای انرژی خالص صفر برای حذف BOD5 و مواد مغذی از فاضلاب شهری قابل حصول است.

-1مقدمه

طرح ­های جدید برای بازیابی فاضلاب شهری، بر جایگزینی فرایندهای هوازی مانند لجن فعال با زیست­ فناوری بی­ هوازی متمرکز هستند [1، 2]. اخیراً راکتورهای زیستی غشایی بی­هوازی (AnMBRها) به علت مزایای منحصر به فردی که جداسازی غشایی در نگهداری زیست­ توده ایجاد می ­کند و به علت غلظت اکسیژن­ خواهی شیمیایی (COD) سیال کم به ویژه در دماهای پایین، مورد توجه هستند [3 – 6]. زیست ­فناوری بی­هوازی مزایایی مانند کاهش تولید جامدهای زیستی، کاهش نیاز به انرژی به علت حذف هوادهی و تولید متان برای تولید انرژی دارد [1، 2، 7، 8]. به علاوه، AnMBRها به علت آهنگ بارگذاری آلی بالاتر و عمق راکتور بیشتر در مقایسه با لجن فعال (با وجود اینکه سیستم­­ های هوازی به صورت مخازن عمیق هستند)، ردپای کربن را کاهش می­ دهند…
میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Crossflow
Energy
Anaerobic
Wastewater

ثبت سفارش جدید