Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " ارزیابی و تحلیل جنبه های گوناگون تابش خورشیدی در سرزمین های فلسطین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی و تحلیل جنبه های گوناگون تابش خورشیدی در سرزمین های فلسطین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Energy conversion and management
سال انتشار
2013
کد محصول
1012197
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

هدف این مقاله ارزیابی مدل های گوناگون استفاده شده برای تحلیل جنبه های مختلف تابش خورشیدی در سرزمین های فلسطین است. محاسبات زوایه انحراف و زاویه گرای (سمت) بهینه به صورت ماهانه و سالانه انجام شد، و برای این منظور از الگوریتم ژنتیک استفاده شد. روش های ردیابی PV مختلفی هم با در نظر گرفتن تولید انرژی سالانه ارزیابی شدند. مدل های مختلف استفاده شده برای محاسبه تابش کلی خورشید در هر ساعت از روی داده های روزانه برای تسهیل انتخاب مناسب ترین مدل در مورد فلسطین، تست شدند. درجه بندی ضرایب برای مدل های رگرسیون مختلفی که برای تخمین تابش کلی خورشید مبتنی بر ساعت های آفتاب استفاده شده بودند هم در این کار انجام شد. این ضرایب هم با استفاده از الگوریتم ژنتیک و هم با استفاده از ابزار برازش متلب محاسبه شدند. مدل های رگرسیون خطی-لگاریتمی، خطی و درجه دوم نتایج تقریبا یکسانی نشان دادند. هریک ویژگی غالب مشخصی دارند، مخصوصا در زمینه شاخص های آماری، که با استفاده از داده های متوسط ماهانه و روزانه محاسبه شدند. با توجه به زوایای بهینه سازی پنل PV، زاویه انحراف بهینه سالانه (ͦ32.8) نزدیک عرض جغرافیایی محل (ͦ31.8) می باشد، در حالی که زاویه گرای سطحی 16ͦ است.  همچنین دریافتیم که تغییر زاویه انحراف پنل های PV به صورت فصلی بازده انرژی را در مقایسه با زمانی که زاویه انحراف به صورت سالانه بهینه می شود، 3.4% افزایش می یابد. همچنین دریافتیم که تغییر زاویه گرای سطحی در زمستان و تابستان موثرتر می باشد.

 1-مقدمه

امروزه، مناطق روستایی و شهری از انواع مختلف منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند، که در این میان سیستم فوتوولتائیک (PV) محبوبترین نوع است [1-4]. این فناوری منبع انرژی پاک، ایمن و دوستدار محیط زیست می باشد [5-9]. یک مزیت مهم دیگر این فناوری هزینه پایین نگهداری و عملکرد آن می باشد که به علت نداشتن اجزای متحرک می باشد[10-14]. با این حال، هزینه کل پنل های PV و فناوری آن هنوز هم بسیار گران است، مخصوصا وقتی تولید توان های بالاتر مورد نیاز باشد [15-17]. این معایب باعث شد تا مطالعات زیادی با تمرکز روی حداکثرسازی تولید انرژی و حداقل سازی هزینه، سیستم های PV را بهینه کنند. تولید توان از پنل های PV وابسته به مکان است، و پیش مطالعات گوناگونی برای تحلیل داده های تابش خورشیدی باید انجام پذیرد… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید