Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " بررسی مکانیسم انتقال حرارت همرفتی در یک جریان آشفته نانوسیال به وسیله DNS و آنالیز POD و FSP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی مکانیسم انتقال حرارت همرفتی در یک جریان آشفته نانوسیال به وسیله DNS و آنالیز POD و FSP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2014
کد محصول
1012316
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



بخش نتیجه گیری مقاله

در مطالعه حاضر، مطالعات DNS با استفاده از یک مدل پراکندگی حرارتی جدید پیشنهادی برای پیش بینی ویژگی های انتقال حرارت جابجایی جریان های نانوسیال آشفته، انجام شده است. روش POD که میتواند ساختارهای منسجم در میدان دمایی نوسانی را استخراج کند، ابتدا در این مطالعه برای کشف مکانیسم انتقال حرارت افزایشی جریان آشفته نانوسیال استفاده شد. نتایج زیر حاصل شده اند:

1-مدل پراکندگی حرارتی پیشنهاد شده میتواند فرایند انتقال حرارت جریان های نانوسیال را خیلی خوب توضیح دهد، که در مقایسه با نتایج پیش بینی با داده های تجربی مطالعات قبلی ما صحت آن بازبینی شده است.

2-تحلیل آماری روی میدان دمایی نوسانی نشان میدهد که اضافه کردن نانوذرات به جریان های آشفته نانوسیال، دمای متوسط را کاهش میدهد و به طور صریح انتقال حرارت جابجایی را افزایش میدهد. شدت نوسان دما، فلاکس حرارتی آشفته در جهت جریان و عمود بر دیواره در لایه بافر جریان های نانوسیال آشفته دپرس میشود.

3-تحلیل POD نشان میدهد که اضافه کردن نانوذرات، سهم انرژی از چند حالت ویژه اول به نمایندگی از ساختار بزرگ مقیاس منسجم دمایی، کاهش میدهد. و باعث میشود توزیع کلی انرژی یکنواختی بیشتری در میان ساختارهای منسجم در میدان دمایی نوسانی داشته باشد. این فرایندها میتواند منجر به افزایش انتقال حرارت جابجایی در جریان های آشفته نانوسیال شود.

4-تحلیل FSP نشان میدهد که زاویه تقاطع محاسبه شده دو بردار گرادیان دما و سرعت، با افزایش کسر حجمی نانوذرات در جریان های نانوسیال آشفته، کاهش می یابد و نرخ افزایش برای cos(β) تقریبا به همان اندازه نرخ افزایش برای Nu است، که به این معنی است که FSP نیز به توضیح انتقال حرارت افزایشی در جریان های نانوسیال آشفته به طور دقیق میپردازد.

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و نتیجه گیری انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Nanofluids
Heat transfer enhancement
Thermal dispersion model

ثبت سفارش جدید