Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " جداسازی فاز مایع- مایع و تبلور وانیلین در محلول 1- پروپانول/آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جداسازی فاز مایع- مایع و تبلور وانیلین در محلول 1- پروپانول/آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Fluid Phase Equilibria
سال انتشار
2016
کد محصول
1012479
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مطالعه، جداسازی فاز مایع- مایع و تبلور وانیلین از محلول 1- پروپانول/آب بررسی شده است. مشخص شد که آب می­ تواند در بهبود حلالیت وانیلین در محلول 1- پروپانول/آب تأثیر داشته باشد، اما زمانیکه کسر جرمی آب بیشتر از %30 وزنی بود حلالیت وانیلین با افزایش نسبت آب/1- پروپانول کاهش یافت. مقدار آب بالای موجود در محلول­ های 1- پروپانول/آب باعث جداسازی فاز مایع- مایع در فرایند تبلور می­ شود، و این جداسازی قبل از هسته ­زایی بلورها حین تبلور وانیلین فرایند غالب خواهد بود. یک دیاگرام فازی سه جزئی (وانیلین/1- پروپانول/آب) شامل منحنی­ های انحلال­ پذیری و منحنی­ های جداسازی فاز مایع- مایع به دست آمد، که در برخی موارد جداسازی فاز مایع- مایع و فرایند تبلور وانیلین در محلول­ های 1- پروپانول/آب را به وضوح نشان می­ دهد. همانطور که در دیاگرام فازی سه جزئی نشان داده شده است، جداسازی فاز مایع- مایع در غلظت اولیة بالای وانیلین به دلیل ممانعت از فرایند تبلور باعث ایجاد بلورهای وانیلین با خلوص پایین می­ شود. امتزاج­ ناپذیری جزئی فازها تابعی از دما بود و محدوده آن با افزایش دما کاهش داشت. علاوه بر این، هسته ­زایی و رشد بلور وانیلین در حضور جداسازی فاز مایع- مایع نیز بررسی شد؛ پارامترهای فرایند مانند ترکیب حلال، پروفایل­ های سرد کردن و جوانه ­زایی برای جلوگیری از جداسازی فاز مایع- مایع و در نتیجه افزایش خلوص محصولات تبلور بهینه شدند.

1- مقدمه

تبلور محلول با سرد کردن، تبخیر، نمک زدایی (حلال زدایی) یا واکنش دادن [2] بطور گسترده به عنوان روشی برای جداسازی و خالص­ سازی ترکیبات در صنایع داروسازی، شیمیایی و غذایی استفاده می­شود [1]. بخصوص، تبلور با سرد کردن و حلال زدایی برای جداسازی و خالص ­سازی محصولات به دلیل هزینه کم و بازده انرژی بالا توجه زیادی را به خود جلب کرده­ است [3]. با این حال، قطراتی آلی قبل از تبلور ظاهر می ­شوند [4-7]، که معمولاً اصطلاح جداسازی فاز مایع- مایع یا روغن زدایی در مورد آن­ها بکار می­رود [8-12]. مطابق با قانون Ostwald، فاز مایع شبه پایدار یا پایدار تشکیل شده در اثر جداسازی فاز مایع- مایع از هسته­ زایی اولیه یا ثانویه جلوگیری کرده و سرعت تبلور را کاهش می ­دهد [13]، که می­تواند روی خواص محصول مانند اندازه بلور، شکل بلور، تراکم و همچنین خلوص محصول تأثیر داشته باشد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Vanillin
Liquid–liquid phase separation
Crystallization

ثبت سفارش جدید