Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " طراحی شمع های اتکایی در خاک های ماسه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی شمع های اتکایی در خاک های ماسه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Géotechnique
سال انتشار
1994
کد محصول
1012652
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

برآورد ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک های ماسه ای شامل عدم اطمینان قابل ملاحظه ای می باشد و از این رو قوانین طراحی با فرآیند های فیزیکی موجود مطابقت ندارند. این مقاله به بررسی دانش موجود در مورد عوامل تعیین کننده ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک ماسه ای پرداخته و چارچوب جدیدی را برای طراحی که در برگیرنده فرآیند های طراحی متناسب با پایگاه داده موجود از نتایج آزمایش بار بوده و همچنین نسبت به انجام اصلاحات در پایگاه داده و ارائه یک پایگاه داده جدید منطبق می باشد، ترسیم می کند. این چارچوب در برگیرنده اثرات تنش محبوس بر روی خصوصیات اصطکاکی و تراکم پذیری ماسه و همچنین بر روی ظرفیت باربری می باشد. با توجه به مشاهدات میدانی، می توان فرض کرد که اصطکاک میله موجب کاهش کوبش شمع نسبت به یک موقعیت مشخص نسبت به مقدار حداکثر اولیه مرتبط با ظرفیت باربری نهایی موضعی می شود. روش طراحی نهایی با داده های میدانی مقایسه شده و اثرات عواملی همچون جهت بارگذاری، مورد بحث قرار می گیرند.

1-مقدمه

ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک های ماسه ای به عنوان یکی از پر بحث ترین قسمت ها در مورد عدم اطمینان موجود در طراحی شالوده ها به شمار می آید. آیین نامه های طراحی مانند آیین نامه های منتشر شده توسط انجمن نفت آمریکا (API، 1984،1991) به طور کلی با فرآیند های فیزیکی که نشان دهنده ظرفیت واقعی شمع می باشد، مطابقت ندارند. به طور مثال مشاهدات آزمایشگاهی در مورد کاهش تدریجی نرخ افزایش ظرفیت شمع با عمق مدفون امکان اعمال مقادیر حدی ظرفیت باربری انتهایی و اصطکاک شمع فراتر از عمق بحرانی را میسر ساخته است. با این حال، پروفیل های جزئی از اصطکاک میله تمایل به نشان دادن جهت مخالف با مقادیر حداکثر در مجاورت نوک شمع و مقادیر کمتر در نزدیکی سطح زمین را دارند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



bearing capacity
design
failure
piles
sands

ثبت سفارش جدید