Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " استفاده از سیستم های تشخیص نفوذِ مبتنی بر منطق فازی در شبکه های اَدهاک متحرک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از سیستم های تشخیص نفوذِ مبتنی بر منطق فازی در شبکه های اَدهاک متحرک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Computer Science
سال انتشار
2015
کد محصول
1013145
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شبکه اَدهاک متحرک یا به اختصار MANET، یک شبکه ­ی بی­سیمِ بدون نیاز به زیرساخت است که دارای قابلیت خودسازماندهی می­باشد. در طول ارتباطات شبکه ادهاک متحرک از هیچ زیرساختی استفاده نمی­شود، بنابراین زمانیکه MANET درخواست انتقال داده را ارسال می­کند، در معرض انواع مختلفی از حملات همچون حمله سیاه­ چاله، حمله کرم چاله و حمله چاله خاکستری قرار می­گیرد. سیستم پیشنهادی برای شناسایی رفتار گره مخرب و همچنین شناسایی نوع حملات، از سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر منطق فازی استفاده می­کند. این سیستم برای شناسایی حملاتی مانند حمله سیاه­چاله و حمله چاله خاکستری، به اندازه کافی قوی است و نیز قادر است که از بروز انواع این حملات جلوگیری نماید؛ همچنین با استفاده از مکانیزم­ مسدودسازی گره کارآمد، همچون سیستم پیشنهاد شده، ارتباطات امنی را میان گره ­ها فراهم می­آورد.

1- مقدمه

در سال­ های اخیر، شبکه­ های ادهاک متحرک به دلیل انعطاف ­پذیری­شان، در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند. برای MANET ها هیچ زیرساخت ثابتی وجود ندارد و همین امر موجب می­شود تا شبکه ­های ادهاک متحرک برای کاربردهای نظامی بسیار مؤثر باشند. هر گره با استفاده از پروتکل ­های مسیریابی (همچون AODV, DSR و OLSR) نزدیک­ترین گره را درخواست می­کند؛ و بدین ترتیب انتقال داده از یک گره به گره ی دیگر صورت می­پذیرد. اما MANET ها به دلیل ویژگی ­هایی همچون ارتباط از طریق اتصال بی­سیم، محدودیت منابع و توپولوژی پویا، نسبت به انواع حملات آسیب­ پذیر هستند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



mobile adhoc network (MANET)
fuzzy logic technique
black hole attack
gray hole attack

ثبت سفارش جدید