Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " مدل شناخت محاسباتی برای ادراک، حافظه و قضاوت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل شناخت محاسباتی برای ادراک، حافظه و قضاوت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Science China Information Sciences
سال انتشار
2014
کد محصول
1013561
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مکانیزم شناخت انسان و قابلیت محاسبۀ آن، پایۀ نظري مهمی براي محاسبات هوشمند رسانه هاي بصری در اختیار ما قرار می دهد. این مقاله بر پردازش هوشمند داده های عظیم رسانه های بصری و فرآیندهای ادراک، حافظه و قضاوت متناظر با آن در شناخت تمرکز دارد. به بیان دقیق تر، مکانیزم شناختی انسان و قابلیت محاسبۀ شناختی رسانه های بصری در سه سطح زیر در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند: نوروفیزیولوژی، روانشناسی شناختی و مدل سازی محاسباتی. در اینجا یک مدل شناخت محاسباتی برای ادراک، حافظه و قضاوت (به اختصار مدل PMJ) ارائه می شود که از سه مرحله و سه مسیر با ادغام مکانیزم شناختی و جنبه های محاسباتی در یک چارچوب یکپارچه تشکیل شده است. در نهایت نیز کاربردهای این مدل پیشنهادی PMJ در پنج حوزۀ تحقیقاتی رسانه های بصری در این مقاله ارائه می شوند. با استفاده از این کاربردها نشان می‌دهیم که مدل PMJ درک بهتری از پردازش هوشمند رسانه های بصری ارائه می دهد و استفاده از مکانیزم شناختی انسان در علوم کامپیوتر می تواند ایدۀ جدیدی برای محققان محسوب شود.

1-مقدمه

اسرار ذهن انسان توجهات زیادی را در علوم طبیعی به خود جلب کرده اند. علوم شناختی تقریبا به مدت نیم قرن به عنوان رشتۀ جدیدی به وجود آمده است که بر مسائل علمی مختلف ذهن انسان تمرکز دارد. علوم شناختی در واقع مطالعۀ علمی میان رشته ای فرآیند ادراک و تفکر انسان است که تمام فرآیندهای شناختی از دروندادهای حسی تا حل مسائل پیچیده، انسان فردی تا فعالیت هوشمند جامعۀ بشری، و همچنین ماهیت هوش انسان و هوش ماشین را شامل می شود...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




perception
memory
judgment

ثبت سفارش جدید