Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " توسعه و آزمایش یک مدل ضریب راهبردی در شاخه بالادست رودخانه یانگ تسه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعه و آزمایش یک مدل ضریب راهبردی در شاخه بالادست رودخانه یانگ تسه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Hydrology
سال انتشار
2010
کد محصول
1013656
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مدل ضریب راهبردی (ECM) بعلت سهولت استفاده، کاربرد گسترده ای در برآورد بار آلودگی از منابع غیرنقطه ای (NPS) داشته است. این مدل، از یک روش ضریب راهبردی برای محاسبه بار نیتروژن (N) و فسفر (P) که سالانه وارد یک منبع آبی می گردد، با جمع بندی بار هریک از آنها از هر منبع عناصر غذایی در یک حوضه آبخیز، استفاده می نماید. با این وجود، بدون در نظر گرفتن ناهمگونی مکانی بارش و خشکی های زمین، کاربرد ECM در یک حوضه آبخیز بزرگ مقیاس، محدود می گردد. در این مطالعه، ECM با وارد کردن ضریب تأثیر بارش، a، و ضریب تأثیر زمین، β، که بترتیب برای تعیین مشخصه های غیریکنواختی های بارش و زمین، تعریف می شوند، بهبود یافت. روشی جهت تعیین ضرایب راهبردی انواع مختلف کاربری اراضی نیز براساس داده های هیدرولوژیکی و کیفیت آب، ایجاد شد. این مدل در شاخه بالادست رودخانه یانگ تسه (URYR) که بزرگ ترین رودخانه چین بحساب می آید، آزمایش شد. نتایج آزمون نشان دادند که خطای نسبی بین نیتروژن محلول شبیه سازی شده (DN، شامل نیتروژن آلی و غیرآلی) و مقدار مشاهده شده، بطور مؤثری در مقایسه با مقادیر بدست آمده از مدل اصلی، کاهش یافت (22% درمقابل 44% در سال 1990 و 18% درمقابل 38% در سال 2003). این یافته ها نشان می دهند که مدل بهبود داده شده می تواند نتایج دقیق تری را فراهم آورده و می تواند برای برنامه ریزی و مدیریت حوضه های آبخیز کشاورزی بزرگ مقیاس، مفید باشد.

1-مقدمه

آلودگی از منبع غیرنقطه ای (NPS) به موضوع مهمی برای محیط های آبی بدل شده و بنابراین، توجه روزافزونی را در دهه های اخیر به خود معطوف نموده است (کانال و افلر، 1989؛ ترائوت و زانتوپولوس، 1997؛ لوپز-فلورس و همکاران، 2003؛ ادواردز و وایترس، 2008). ورودی های NPS، بخصوص ناشی از فعالیت های کشاورزی، باعث تخلیه مقادیر قابل توجهی نیتروژن (N) و فسفر (P) (چانگ و همکاران، 2004) در محیط های آبی می گردد که مشکلات بسیار وسیعی را بهمراه دارد نظیر شکوفایی جلبکی سمی، کاهش اکسیژن و کاهش تنوع زیستی…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Non-point source
Yangtze River watershed
Nitrogen

ثبت سفارش جدید