Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " سیستم ارزیابی کمی خطر (Has-Q) برای شیب‌های معادن روباز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیستم ارزیابی کمی خطر (Has-Q) برای شیب‌های معادن روباز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2019
کد محصول
1013735
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ارزیابی خطر شیب سنگی بخش مهمی از تحلیل ریسک برای معادن روباز است. پارامترهای اصلی که میتواند به گسیختگی شیب سنگی منتهی شود پارامترهایی هستند که به‌صورت سنتی در طبقه‌بندی‌های ژئومکانیکی استفاده میشوند و نیز شامل پارامترهای هندسه شیب و عوامل خارجی نظیر بارندگی و آتشباری هستند. در این مقاله به ارائه روش‌شناسی سیستم ارزیابی خطر برای شیبهای معدن روباز می‌پردازیم که این امر بر مبنای 88 مورد گردآوری شده در سراسر جهان با استفاده از تحلیل مولفه‌های اصلی، تحلیل تمایز و بیضوی های اطمینان قرار دارد. موارد تاریخی استفاده شده در این مطالعه شامل معادن مس، طلا، آهن، الماس، سرب و روی، پلاتین و سنگرس (کلیستون) است. متغیرهای مورد استفاده در روش شناسی ارزیابی شامل مقاومت فشارشی تک محوری سنگ بکر، فاصله‌بندی، استحکام، بازشدگی، ناهمواری، پرشدگی و راستای مجموعه ناپیوستگی اصلی؛ ‌هوازدگی توده سنگ، آب‌های زیرزمینی، روش آتشباری و ارتفاع و زاویه میل پیت می‌باشد. از تحلیل مولفه اصلی برای کمی‌سازی داده‌ها و از تحلیل تمایز برای تعیین قاعده‌ای جهت طبقه‌بندی شیب‌های جدید طبق وضعیت پایداری آن استفاده گردید. برای فراهم کردن سیستم ارزیابی خطر عملی، از بیضوی‌های اطمینان جهت پیشنهاد نمودار خطر و ایجاد ‌ HAS-Q‌استفاده شد. قاعده تمایز ایجاد شده در این تحقیق از ظرفیت تمایز بالایی برخوردار بوده و نرخ خطای ان 36/11% است.

1-مقدمه

در استانداردهای استرالیا، خطر به عنوان منبع زیان بالقوه و رخداد یا شرایط بالقوه ای تعریف شده است که ممکن است منجر به جراحت افراد، آسیب به محیط زیست، تاخیر یا زیان اقتصادی شود [1]. در شیب‌های معادن روباز، زیان بالقوه مستقیماً با رخداد و حجم مواد در گسیختگی شیب ارتباط دارد. در معدن روباز، سه مقیاس گسیختگی شیب می‌تواند رخ دهد که عبارتند از گسیختگی پله، گسیختگی بین رمپ و گسیختگی سراسری...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Hazard assessment
Risk analysis
Open pit mine slopes
Multivariate statistics

ثبت سفارش جدید