Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " خود ترمیمی در مقیاس نانو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خود ترمیمی در مقیاس نانو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nanoscale
سال انتشار
2009
کد محصول
1013768
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
41
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
15 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

طراحی مواد خود ترمیمی موضوعی بسیار مهم اما چالش‌ برانگیز در فناوری نانو می‌باشد. استراتژی‌های خود ترمیمی که از روش‌های طبیعی نیز الهام گرفته‌اند، ساخت سیستم‌های ترمیم خودکار را امکان‌پذیر می‌نماید و در سال‌های اخیر مهندسی مواد در مقیاس نانو موجب پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه شده است. در این مقاله کوتاه مروری، برخی سیستم‌های خود ترمیمی یافت شده در فرآیندهای طبیعی و سایر روش‌هایی که ساخته دست بشر بوده و تأکید خاصی روی نقش ایفا شده توسط ساختارهای نانو در این زمینه دارد را خاطر نشان می‌کنیم. در نهایت خود ترمیمی نانوذرات طلا درحین تابش لیزر با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است، زیرا مثالی نادر از نانو مواد عاملی با خواص خود ترمیمی می‌باشد.

1-مقدمه

دانش نانو و فناوری نانو به سمت مرزهای جدید در حال حرکت هستند و طراحی و ساخت مواد خود ترمیمی یکی از چالش‌های آتی آ‌ن‌ها می‌باشد. طبق تعریف، مواد خود ترمیمی توانایی بازیابی مستقل آسیب را دارند. هرچند در موارد متعددی خود ترمیمی توسط محرک‌های خارجی مانند دما القا می‌شود و موادی با این قابلیت تحت عنوان سیستم‌های خود ترمیمی غیر مستقل تعریف می‌شوند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Self-healing

ثبت سفارش جدید