Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " خلاصه سازی متون زیست پزشکی بر اساس گراف: رویکردی مبتنی بر کاوش مجموعه اقلام و خوشه بندی جمله " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خلاصه سازی متون زیست پزشکی بر اساس گراف: رویکردی مبتنی بر کاوش مجموعه اقلام و خوشه بندی جمله
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Biomedical Informatics
سال انتشار
2018
کد محصول
1013999
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
50
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف: خلاصه­ سازی خودکار متن راه­کار کارآمدی برای دسترسی به حجم انبوهی از مقالات علمی و کلینیکی نوشته شده در حوزه­ ی زیست­ پزشکی است. برای این امر اسناد منبع خلاصه­ سازی شده و در عین حال اطلاعاتی ­ترین محتوای آن ها حفظ می­ شود. ما در این مقاله یک روش خلاصه­ سازی نوین مبتنی بر گراف را مطرح می­ کنیم که از دانش حوزه ­ای و یک روش داده ­کاوی مناسب به نام «کاوش مجموعه اقلام پرتکرار» استفاده می­ کند.  روش: در طرح پیشنهادی، جهت ایجاد یک مدل مبتنی بر مفهوم برای سند منبع و همچنین نگاشت اسناد به مفاهیم  از سیستم زبان یکپارچه پزشکی (UMLS) استفاده می ­شود. سپس از مجموعه اقلام پرتکرار برای طرح یک تابع شباهت مبتنی بر گراف تولید شده استفاده می­ کنیم. پس از آن، مدل خلاصه ساز با استفاده از الگوریتم خوشه ­بندی یک درخت پوشای کمینه ایجاد کرده و آن را برای کشف زیرموضوعات سند بکار می­ گیرد. در نهایت، تضمین می­ شود که خلاصه ­ی نهایی حاوی اطلاعاتی ­ترین و مرتبط ­ترین جملات موجود در زیرموضوعات یک متن می ­باشد.  نتایج: ما با استفاده از معیارهای ROUGE­ یک ارزیابی خودکار بر روی تعداد زیادی از متون خلاصه ­سازی شده انجام می­ دهیم. نتایج بدست آمده نشان می ­دهند که سیستم خلاصه ­سازی پیشنهادی نسبت به رویکردهای معیار و پایه عملکرد بهتری دارد.  نتیجه ­گیری: تحقیق انجام شده نشان می­ دهد که استفاده از دانش حوزه ­ای و روش­ کاوش مجموعه اقلام پرتکرار می­ تواند سیستم خلاصه­ سازی را هدایت کند تا میزان اطلاعاتی بودن جملات به شکل بهتری فراهم شود. علاوه بر این، گره­ های گراف (جملات) می­ توانند خلاصه ساز را قادر سازند تا زیرموضوعات اصلی مختلف در یک سند را به طور کارآمد مورد هدف قرار دهد. نتایج ارزیابی نشان می­ دهند که رویکرد پیشنهادی می­ تواند کارایی سیستم ­های خلاصه ­سازی در حوزه زیست­ پزشکی را به طور کارآمدی بهبود دهد.

1-مقدمه

با رشد سریع اینترنت و دیگر فناوری ­ها، متون الکترونیکی در حوزه زیست ­پزشکی به طور قابل توجهی افزایش یافته­ است. بیش از ۲۷ میلیون مقاله زیست­ پزشکی در پایگاه داده PubMed وجود دارد [۱]. علاوه بر این، در حال حاضر مقلات زیست­ پزشکی و اطلاعات پزشکی از جمله رکوردهای ثبت شده مربوط به سلامت بیماران نیز از منابع مختلفی از جمله پایگاه داده­ های آنلاین مقالات زیست­ پزشکی، گزارشات آنلاین کلینیکی، و سیستم ­های EHR­ قابل دسترس می­ باشند [۲، ۳]...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


text summarization

ثبت سفارش جدید