Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " عوامل تعیین‌کننده‌ی نارضایتی جنسی زنان: ارزیابی مدل شناختی-احساسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوامل تعیین‌کننده‌ی نارضایتی جنسی زنان: ارزیابی مدل شناختی-احساسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The journal of sexual medicine
سال انتشار
2016
کد محصول
1014037
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقدمه: مطالعات اخیر، نقش باورهای ناکارآمد جنسی، افکار منفی غیر ارادی (یا افكار خودآيند منفي) و واکنش‌های احساسی (یا عاطفی) در رابطه با عملکرد جنسی را نشان داده‌اند. با این وجود، به نظر می‌رسد که هیچ‌گونه مطالعه‌ای نقش این عوامل شناختی-احساسی را در تعیین نارضایتی جنسی ارزیابی نکرده است.

هدف: آزمودن یک مدل شناختی-احساسی پیرامون نارضایتی جنسی در زنان.

روش‌ها: در مجموع 207 زن، برای ارزیابی نارضایتی جنسی و متغیرهای شناختی و احساسی که ممکن است بر نارضایتی جنسی تأثیرگذار باشند، پرسش‌نامه‌هایی را تکمیل کردند.

معیارهای اصلی نتیجه‌گیری: نارضایتی جنسی توسط شاخص رضایت جنسی، باورهای جنسی به کمک پرسش‌نامه‌ی باورهای ناکارآمد جنسی، و افکار و واکنش‌های احساسی با استفاده از پرسش‌نامه‌ی حالت‌های جنسی، مورد سنجش قرار گرفتند.

يافته‌ها: یک تحلیل مسير براي ارزيابي مدل مفهوميِ پيشنهادی صورت گرفت. نتایج حاکی از آن است که باورهای جنسی ناکارآمد، از طریق کشف احساسات و افکار منفی غیر ارادی، به عنوان عوامل مستعدکننده (یا زمینه‌ساز) عمل می‌کنند که به عمل یا روند محرک‌های وابسته به عشق آسیب زده (یا تضعیف کرده) و به شکل منفی با رضایت جنسی مداخله می‌کنند.

نتيجه‌گيري: این یافته‌ها، نقش عوامل شناختی و احساسی در زمینه‌سازی و ایجاد نارضایتی جنسی در زنان را آشکار می‌سازد که نشان‌دهنده‌ی پیامدهای مربوط به مداخله است.

1-مقدمه

رضایت جنسی با ”رضایت کلی رابطه“ارتباط دارد. رضایت جنسی تحت تأثیر مؤلفه‌های فردی و رابطه‌ای در زنان قرار می‌گیرد که منعکس‌کننده‌ی عوامل مؤثری همچون سازگاری درک میل جنسی، اعتقادات یا باورهای جنسی، ارزش‌ها، و نگرش‌ها (یا گرایش‌ها) می‌باشد. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که رضایت جنسی با شاخص‌های کیفیت رابطه مانند عشقِ درکشده، ثبات و تعهد مستقیماً در ارتباط است و با احتمالِ طلاق رابطه‌ی معکوس دارد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید