Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تاثیرات بالینی آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیرات بالینی آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Child and Family Studies
سال انتشار
2019
کد محصول
1014045
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
513 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف: هدف مقاله حاضر بررسی اثربخشی پروتکل آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در کنار اقتصاد ژتونی و آموزش پیشین والدین در نمونه ای از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) است. هدف ما کاهش واکنش های فوری به افکار و احساسات، کاهش رفتارهای تکانشی کودکان و بهبود خودتنظیمی آنها است.

روش ها: این پروتکل بر پایه آگاهی از لحظه حال، گسلش و پذیرش احساسات و هیجان ها استوار است. مقیاس های رفتاری (نسخه بازبینی شده مقیاس نمره دهی والدین کونر، نسخه طولانی (CPRS-R:L) و شدت (تاثیر بالینی کلی- شدت، CGIS) قبل و بعد از درمان در نمونه ای متشکل از 31 کودک 13-8 ساله ارزیابی شد.

نتایج: در پایان پروتکل مبتنی بر پذیرش و تعهد، کودکان از نظر کارکرد کلی و نشانه های رفتاری بهبود معنی داری نشان دادند. در خرده مقیاس های CPRS شامل مشکلات شناختی نیز بهبود معنی داری مشاهده شد (p=0.005). بیش فعالی (p=0.006)، کمال گرایی (p=0.017)، شاخص ADHD (p=0.023)، شاخص کلی: بی قراری-تکانشی (p=0.023)، شاخص کلی: کل (p=0.036)، شدت بر اساس DSM IV (p=0.029)، بیش فعالی-تکانشگری در DSM IV (p=0.016) و نمره کل در DSM IV (p=0.003). با کنترل تاثیرات مداخله گر درمان دارویی، بیماری های همبود و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تاثیر معنی دار درمان بر خرده مقیاس های CPRS شامل کمال گرایی (ŋ2=0.31/ p<0.001)، شاخص کلی: بی قراری-تکانشگری (2=0.29, p<0.01ŋ)، شاخص کلی: کل (ŋ2=0.31, p<0.01)، بیش فعالی-تکانشگری DSM IV (ŋ2=0.20, p=0.02) حفظ شده بود. شدت نشانه ها که بر اساس نمرات CGI-S ارزیابی شده بود در 74.2 درصد کودکان کاهش یافته بود.

نتیجه گیری: مطالعه مقدماتی در مورد آموزش کودکان بر پایه درمان پذیرش و تعهد در کودکان مبتلا به ADHD منجر به بهبود معنی دار می شود که این بهبود از طریق مقیاس های مختص ADHD ارزیابی و سنجیده شده است.

1-مقدمه

اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) یکی از اختلالات عصب-رفتاری رایج در دوران کودکی است که نشانه های آن شامل مشکل در توجه و تداوم تمرکز، بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است. شیوع ADHD در سطح جهان برابر با 7.2 درصد برآورد شده است (توماس و همکاران، 2015) که همین باعث شده به رایج ترین اختلال روانشناختی دوران کودکی تبدیل شود....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید