Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی منابع طبيعی " با موضوع " در هم آمیختن مردم و محل زندگی: نقش تنوع زیست فرهنگی در معیشت مهاجران و افراد بومی اطراف کوهستان کامرون " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
در هم آمیختن مردم و محل زندگی: نقش تنوع زیست فرهنگی در معیشت مهاجران و افراد بومی اطراف کوهستان کامرون
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Forestry Review
سال انتشار
2011
کد محصول
1014064
تعداد صفحات انگليسی
20
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

به منظور درک بیشتر ارتباط بین تنوع زیستی و فرهنگی، این مطالعه به بررسی نقش گونه­ های جنگلی و تنوع زیستی در معیشت روستاییان بومی باکوری و مهاجران به منطقه­ ی کوهستان کامرون پرداخته است. منابعی که در طی یک سال در 5 روستا توسط 118 خانوار مصرف و فروخته شده بودند؛ مورد بررسی قرار گرفتند. سهم زیستگاه­ های مختلف و سیستم ­های مدیریتی (محوطه­ ها، مزارع، زمین­های کشاورزی و جنگل) و گونه ­ها (بومی و وارد شده، کشت شده و گونه­ های وحشی) در امرار معاش افراد محلی ارزیابی شد. این مطالعه نشان داد که خانوارهای بومی بیشتر از خانوارهای مهاجر به وسعت بیشتری از زیستگاه­­ ها و گونه­ ها به خصوص برای امرار معاش وابسته هستند. سیستم­های مدیریت منابع بومی از روابط قدیمی بین مردم و محل زندگی آنها رشد می­کنند و موجب افزایش مقاومت، رفاه و سازگاری با ناحیه­ ای می­شوند که مدتهاست توسط عدم قطعیت مسائل محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود شناخته می­شود. مناظر مدیریت­ شده­ ی روستاهای بومی می­تواند به اقدامات حفاظتی گسترده­تر در منطقه از جمله اقدامات مرتبط با پارک ملی کوهستان کامرون که به تازگی تاسیس شده است؛ کمک کند.

1-مقدمه

جنگل­ها و تنوع زیستی در امرار معاش، سلامت و رفاه افراد بومی اطراف کوهستان کامرون از اهمیت ویژه­ ای برخوردار هستند. آنها جزء جدایی ­ناپذیر سیستم ­های فرهنگی پیچیده و پویا هستند که با تغییرات عظیمی که در طول صدها سال ایجاد شده سازگار شده ­اند؛ از جمله ­ی این تغییرات عبارتند از: حذف اجباری روستاهای بومی و انتقال روستاییان به اراضی حاشیه­ نشین تا محلی برای مزارع استعماری آلمان در اواخر قرن نوزدهم فراهم شود (آردنر 1996، کوفل- کاله 2010). با وجود وارد آمدن فشارهای اخیر بر زمین و منابع و نیروهای جهانی­ شدن، گروه ­های بومی سیستم­ های پیشرفته، مدیریت چند بعدی و معیشتی را حفظ کرده ­اند (لیرد در دست چاپ)....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



ثبت سفارش جدید