Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " شکست ترد در شیار V با سوراخ انتهایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شکست ترد در شیار V با سوراخ انتهایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Damage Mechanics
سال انتشار
2014
کد محصول
1014125
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در تحقیق حاضر، دو معیار شکست ترد براساس ضریب شدت تنش برای پیش­ بینی شکست قطعات مهندسی دارای شیارهای V شکل با سوراخ انتهایی (شکاف­ های VO) تحت بارگذاری مدI توسعه داده شده است. این معیارها بر مبنای مفاهیم تخریب تنش نقطه ­ای و تنش میانگین ارائه شده است. به منظور صحت­ سنجی این معیارها 360 آزمایش شکست بر روی نمونه ­های آزمایشگاهی دیسک برزیلی دارای شیار مرکزی V شکل با سوراخ انتهایی ( نمونه VO-BD) و از جنس پلی متیل متاکریلات انجام شد. برای انجام آزمایش شیارها در سه زاویه و چهار شعاع مختلف در نظر گرفته شدند. سپس با استفاده از روش المان محدود به منظور مقایسه کردن نتایج تئوری و تجربی، منحنی بار شکست تجربی در برابر چقرمگی شیار تحت بارگذاری مد I ترسیم شدند. در این تحقیق مشخص شد که نتایج تجربی و تئوری تطابق بسیار خوبی با یکدیگر دارند. همچنین مشخص شد با افزایش زاویه شیار V شکل با سوراخ انتهایی، به ویژه در شیارهای با شعاع بزرگتر دقت معیار تنش متوسط کاهش پیدا می­ کند. با وجود اینکه دقت معیار تنش متوسط به غیر از شیار با زاویه 90 درجه، به هندسه شیار بستگی دارد، اختلاف متوسط آن کمتر از 8/5% می­باشد. همچنین اختلاف متوسط معیار تنش نقطه ­ای برای تمامی زاویه­ ها دقت قابل قبولی را در نتایج نشان می­ دهد.

1-مقدمه

شیارها، ناپیوستگی­ هایی می ­باشند که در قطعات مهندسی به دست انسان ساخته می­ شوند. به دلیل تمرکز تنش در اطراف شیارها، ترک­ ها به سرعت در این ناحیه ظاهر می ­شوند. از این رو در طول بررسی ­های دوره ­ای بایستی ترک ­ها شناسایی شده و برای جلوگیری از خسارت­ های فاجعه ­بار مانند شکست ناگهانی و غیره حذف شوند. بطور معمول چندین روش مانند جوشکاری برای حذف کردن یا تعمیر ترک­ ها در نظر گرفته شده است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




V-notch with end hole (VO-notch)
brittle fracture
polymethyl-metacrylate

ثبت سفارش جدید