Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " اندازه‌گیری فاصله کانونی میکرولنزها با استفاده از روش جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندازه‌گیری فاصله کانونی میکرولنزها با استفاده از روش جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Optics and Lasers in Engineering
سال انتشار
2013
کد محصول
1014342
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله جهت اندازه گیری فاصله کانونی میکرولنزها، از یک روش ساده و دقیق مبتنی بر جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی استفاده شده است. یک پرتوی لیزر توسط یک عدسی متمرکز شده و توسط عدسی دیگر دوباره موازی می­شود و سپس به یک انحراف سنج ماره موازی برخورد می­کند. در حضور یک میکرولنز در نزدیکی نقطه کانونی عدسی اول، شعاع انحنای پرتو تغییر می­کند. فریزهای ماره موازی فقط به دلیل واگرایی یا همگرایی پرتو ایجاد می­شوند. با توجه به نمودار تناوب فریز ماره و بدون نیاز به دانستن موقعیت صفحات اصلی، فاصله کانونی میکرولنزها به دست می­آید. این روش ساده، مطمئن تر و کاملا خودکار است. انجام این روش ساده است. از آنجا که در این روش از یک پرتوی لیزر متمرکز شده و روش جاروب Z در فضای آزاد استفاده می­شود، می­توان از آن برای تعیین فاصله کانونی کم میکرولنزهای کوچک بدون محدودیت در اندازه آن­ها استفاده کرد.

1-مقدمه

در سال­های اخیر، میکرولنزها کاربردهای گسترده ای در زمینه ­های مختلف علمی، صنعتی و نظامی پیدا کرده اند [1،2]. میکرولنزها به صورت جداگانه و به صورت یک آرایه در کاربردهای مختلفی مانند متمرکزسازی نور به فیبرهای نوری، اتصال فیبرهای نوری، موازی سازی لیزرهای دیود، سیستم­های تصویربرداری با کیفیت بالا، میکروسکوپ و میکروسیستم­ها، فیلتر فضایی، حسگرهای جبهه موج،LCD  و غیره استفاده می­شوند. مهمترین پارامتر در میکرولنزها، فاصله کانونی و شعاع انحنای آن است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Parallel moiré deflectometry
Microlens
Effective focal length

ثبت سفارش جدید