Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " آزمایش و مدل سازی ترمودینامیکی تعادل هیدرات متان در حضور محلول¬های مایع یونی مبتنی بر ایمیدازولیوم با استفاده از معادله حالت الکترولیتی چاه مربعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آزمایش و مدل سازی ترمودینامیکی تعادل هیدرات متان در حضور محلول¬های مایع یونی مبتنی بر ایمیدازولیوم با استفاده از معادله حالت الکترولیتی چاه مربعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Fluid Phase Equilibria
سال انتشار
2013
کد محصول
1014343
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
955 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شرایط تفکیک هیدرات متان در حضور محلول­ های مایع یونی آبی مبتنی بر ایمیدازولیوم از جمله 1-بوتیل -3-متیل ایمیدازولیوم متیل سولفات([BMIM][MeSO4] ، 1-اتیل-3-متیل ایمیدازولیوم هیدروژن سولفات ([EMIM][HSO4]) ، 1-اتیل-3-متیل ایمیدازولیوم اتیل سولفات([EMIM][EtSO4]) ، 1-بوتیل-3-متیل ایمیدازولیوم تترا فلوروبورات ([BMIM][BF4]) و 1-(2-هیدروکسی اتیل)-3-متیل ایمیدازولیوم تترا فلوروبورات ([OH-EMIM][BF4]) بررسی شده است. برای اندازه گیری داده ­های تجربی در محدوده دمایی 281.9–287.4 کلوین و فشار 7.08–12.16 مگاپاسکال، از روش هم حجم استفاده شده است. مایعات یونی مورد مطالعه دارای رفتار بازدرانده ترمودینامیکی بر روی هیدرات متان هستند و باعث تغییر شرایط تعادلی تفکیک هیدرات به فشارهای بالاتر / دمای پایین تر می­شوند. مشخص شده است که موثرترین بازدارنده ترمودینامیکی  [OH-EMIM][BF4]است و در میان مایعات یونی حاوی آلکیل سولفات، اثر بازدارندگی ترمودینامیکی دو مایع یونی[EMIM][HSO4]  و [BMIM][MeSO4] بهتر از [EMIM][EtSO4] است. علاوه بر این در این کار، معادله حالت الکترولیتی چاه مربعی(eCSW EoS)  با مدل واندروالس-پلاتو ترکیب شده و از آنان برای پیش بینی فشار تفکیک هیدرات سیستم­های متان + مایع یونی + آب استفاده شده است. بین نتایج مدل با داده­های تجربی توافق خوبی وجود دارد که نشان دهنده قابلیت اطمینان این مدل برای پیش بینی شرایط تعادل هیدرات است.

1-مقدمه

هیدرات­های گازی ترکیبات بلوری جامدی هستند که از طریق پیوند هیدروژنی ایجاد می­شوند و در آن مولکول­های گازی دارای شکل و اندازه مطلوب در شبکه مولکول­های آب به دام افتاده و به دلیل نیروهای واندروالسی پایدار می­شوند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Methane hydrate
Alkylsulfate ionic-liquid
van der Waals–Platteuw

ثبت سفارش جدید