Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,171,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تاریخچه مختصری از فلورسانس و فسفرسانس پیش از ظهور نظریه کوانتوم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاریخچه مختصری از فلورسانس و فسفرسانس پیش از ظهور نظریه کوانتوم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
J. Chem. Educ
سال انتشار
2011
کد محصول
1014722
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,171,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

فلورسانس و فسفرسانس دو شکل از فوتولومینسانس هستند که در پژوهش‌های اخیر و در کاربردهای عملی استفاده می‌شوند. مشاهدات اولیه این پدیده‌، قبل از ظهور نظریه کوانتوم، اهمیت تحقیقات در مورد مکانیسم نور را نشان می‌دهد. برخلاف نور سفید، فوتولومینسانس به دمای بالا احتیاج ندارد و معمولا گرمای قابل توجهی تولید نمی‌کند. این «نور سرد» یکی از موضوعات جالب توجه و قابل بحث در قرن نوزدهم بود: آیا این مسئله با ترمودینامیک قابل توجیه است؟ در ادامه دستاوردهای اخیر، مانند لوله فلورسنت، آنالیز فلورسانس، و ردیاب فلورسنت، شرح داده شده است.

1-مقدمه

فوتولومینسانس، تابش نور ناشی از حالت‌های الکترونی برانگیخته و به دنبال آن جذب نور است که در بسیاری از زمینه‌های علمی و تکنولوژی مهم است، از جمله: فیزیک، شیمی، علوم مواد، زیست‌شناسی و پزشکی. امروزه بسیاری از کاربردهای مهم مبتنی بر فوتولومینسانس توسعه یافته‌اند، مانند میکروسکوپ فلورسانس، لوله‌ها و لامپ‌های فلورسنت، روشن‌کننده‌های اپتیکال، صفحه‌های پلاسما، پزشکی قانونی، ردیاب‌های هیدروژئولوژی، رنگ‌های فلورسنت و فسفرسنت، برچسب‌های فسفرسنت، علائم ایمنی و تشخیص مدارک جعلی (اسناد امنیتی، اسکناس‌های بانکی، آثار هنری) ...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



General Public
Upper-Division Undergraduate
Analytical Chemistry
Physical Chemistry

ثبت سفارش جدید