Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
896,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " عضویت در فرقه: چه عواملی در پیوستن یا خروج از فرقه‌ها نقش دارند؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عضویت در فرقه: چه عواملی در پیوستن یا خروج از فرقه‌ها نقش دارند؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Psychiatry Research
سال انتشار
2017
کد محصول
1014873
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
896,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
224 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

فرض ما بر این بود که همانند اختلالات اعتیاد، اعضای سابق فرقه نیز فاکتورهای حفاظتی و آسیب‌پذیری را برای تعهد به فرقه و عضویت در آن نشان می‌دهند. بنابراین، هدف مطالعه ما شناسایی عوامل و فاکتورهای آسیب‌پذیری است که در تعهد نسبت به گروه و باقی‌ ماندن در آن و همچنین در خروج از گروه نقش دارند. ما با 31 نفر از اعضای سابق فرقه‌ها با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته مصاحبه کردیم تا مشخصات بالینی آنها، ویژگی‌های گروه فرقه‌ای و تجربه آنها در گروه را مورد بررسی قرار دهیم. عضویت در فرقه و اختلالات اعتیادآور برخی ویژگی‌های مشترک دارند: ایستادگی (ماندگاری) علیرغم آسیب، تسکین روانی اولیه، کسب جایگاه انحصاری در فکر سایر اعضاء، شیوع بالای همآیندی اختلالات روانپزشکی، دسترس‌پذیری بالا، که منجر به بی‌ثباتی و تزلزل اجتماعی و اهمیت حمایت خانواده در زمان ترک می‌شود. سه محور اصلی بهبود مورد تاکید قرار گرفتند: مقررات مربوط به فرقه‌ها به منظور محدود کردن حضور اجتماعی آنها، که به نظر می‌رسد که عامل آسیب‌پذیر برای تعهد باشد؛ پیگیری اجتماعی و درمانی آنها در زمانی که یک عضو گروهی را ترک می‌کند، به طوری که تزلزل و ناامنی اجتماعی به مانعی برای ترک گروه تبدیل نشود؛ و حمایت خانواده برای حفظ ارتباط با عضو، زیرا مداخله یک فرد بیرون از گروه فرقه‌ای، یک فاکتور حفاظتی مهم برای ترک گروه است.

1-مقدمه

موضوع فرقه‌ها باعث می‌شود رابطه بین یک فرد و یک گروه یا یک رهبر فرقه زیر سئوال برود. تعریف خود فرقه نیز مسائلی را به وجود می‌آورد. در فرانسه، هیچ تعریف قانونی برای فرقه‌ها وجود ندارد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cult membership

ثبت سفارش جدید