Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " منحنی های شکنندگی وابسته به حالت با استفاده از زلزله‌های متوالی واقعی و ساختگی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
منحنی های شکنندگی وابسته به حالت با استفاده از زلزله‌های متوالی واقعی و ساختگی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2019
کد محصول
1015918
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

زمین لرزه‌های بزرگ اصلی می‌توانند پس‌لرزه‌های متعددی را در پی داشته باشند، که تهدید جدی برای امنیت جانی ساکنین منطقه محسوب می‌شوند. سازه‌ها ممکن است تحت زمین لرزه‌های متوالی متعددی در طول زندگی مفید خود قرار بگیرند از این رو بدر نظر گرفتن تاثیرات تجمعی این زمین لرزه‌ها الزامیست. این مقاله، تاثیرات زلزله‌های متوالی را در منحنی‌های شکنندگی برای سطوح مختلف خرابی مطالعه می‌کند. منحنی‌های شکنندگی که توسط زلزله‌های واقعی بصورت زلزله اصلی – پس لرزه (MSAS) به سازه وارد می‌شود و همچنین توالی MSAS های ساختگی که با استفاده از (1) قانون عمومی اوموری و (2) مقیاس بندی زلزله اصلی ساخته شده‌اند مورد بحث قرار می‌گیرد. نتایج تحلیل‌ها نشان می‌دهد که قانون اوموری می‌تواند بعنوان یک ابزار مناسب برای تولید پس لرزه برای به دست آوردن منحنی‌های شکنندگی وابسته به حالت در نظر گرفته شود.

1-مقدمه

این امر که یک سازه ممکن سات تحت زمین لرزه‌های متوالی در فواصل زمانی کم قرار بگیرد، بسیار محتمل است. در این صورت زمان کافی برای تعمیر سازه آسیب دیده در زلزله اول وجود ندارد. بنابراین، یک مدل خرابی، اغلب برای مدل‌سازی دقیق آسیب‌های ناشی از تحریکات لرزه‌ای در طول عمر کارآمد آن مورد نیاز است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Cumulative damage
Omori’s law
State-dependent fragility
Seismic sequences

ثبت سفارش جدید