Skip Navigation Links

عنوان ترجمه شده مقاله: قاعده ی اصلی طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH)

ترجمه مقاله درباره طراحی جاذب موج، آماد دانلود است. در این مقاله، مدلهای فیزیکی جاذب های مایکروویو تک یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH) و همچنین قواعد اصلی طراحی و روشهای طراحی آنها ارائه شده است.

چکیده

مدلهای فیزیکی جاذب های مایکروویو تک یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH) و همچنین قواعد اصلی طراحی و روشهای طراحی آنها ارائه شده است. از لحاظ تئوری فرمولی محاسبه شده که می تواند در روشهای طراحی ارائه شده مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، یک مثال طراحی ارائه می شود. نتایج بدست آمده می توانند برای محققان و طراحانی که در زمینه ی تئوری، تکنولوژی و مهندسی جاذب مایکروویو کار می کنند مفید باشند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-اصول طراحی جاذبهای موج تک لایه حاوی LHM

3-اصول طراحی جاذبان موج دو لایه ی حاوی LHM ها

1-3- اصول طراحی جذب کننده های موج دو لایه ی LHM/RHM

2-3- اصول طراحی جذب کننده های موج دو لایه ی RHM/LHM

3-3- اصول طراحی جذب کننده های موج دو لایه LHM/LHM

4-یک مثال طراحی

5-بحث و نتیجه گیری

1-مقدمه

در سالهای اخیر، فن آوریهای رادار با استفاده از فرستنده های توان بالا و با پهنای باند وسیع به صورت چشمگیری توسعه یافته اند، بنابراین به اهمیت فن آوریهای «نهان Stealth» برای فرار از ردیابی رادار نیز افزوده شده ست. یکی از فن آوریهای نهانی که مورد استفاده قرار می گیرند، جاذب های مایکروویو هستند که می توانند بیشتر انرژی موجی که به سطوح آنها برخورد می کند را جذب کرده و آن را به شکلهای دیگر انرژی تبدیل کنند تا حداقل انعکاس برای کاهش سطح مقطع راداری (RCS) هدف را داشته باشند. برای کاهشRCS تکنیک های متعددی پیشنهاد شده است، این تکنیک ها بصورت کلی به سه قسمت تقسیم می شوند: شکل دادن به هدف، مواد جاذب رادار (RAM) و ساختاری جاذب رادار (RAS). از میان آنها، RAS امیدوارکننده ترین تکنیک است، RAS ساختارهایی هستند که بدون تداخل با پروفیل های خارجی تنظیم شده توسط طراحان هواپیما، دو تابع باربر و جذب انرژی EM را دارا می باشند.

محققان و مهندسان چندین دهه است که در زمینه ی تکنیک های جذب مایکروویو تلاشهای بسیاری می نمایند و در حدود هزاران مقاله در این زمینه منتشر شده است. در اینجا نمی خواهیم فهرستی ازاین مقالات بیاوریم زیرا هدف اصلی این مقاله بحث در مورد کاربردهای مواد LH در جاذبها می باشد.

تا کنون، خواص گزارش شده ی جاذبها از جنبه های پهنای باند فرکانس جذب، بازدهی جذب موج، چگالی یا وزن ساختارها و مواد جذب موج چندان رضایتبخش نبوده است. از اینرو، همچنان به کار بیشتر در این زمینه نیاز داریم.... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " قاعده ی اصلی طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
قاعده ی اصلی طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials & Design
سال انتشار
2009
کد محصول
1000234
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
808 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



double-layer microwave absorbers
single-layer microwave absorbers

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-30
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید