Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: تجزيه و تحليل برق و بهينه سازي‌ براي معماري GPU با استفاده از يك شبيه‌ساز برق

به عنوان يكي از محبوب‌ترين معماري‌هاي چند هسته‌اي، GPUها در بسياري از كاربردهاي غيرگرافيك برتري و توان خود را نشان داده‌اند.

چكيده

به عنوان يكي از محبوب‌ترين معماري‌هاي چند هسته‌اي، GPUها در بسياري از كاربردهاي غيرگرافيك برتري و توان خود را نشان داده‌اند. سيستم‌هاي محاسباتي هدف كلي قديمي گرايش به يكپارچه كردن GPU به عنوان هم پردازنده براي تسريع كارهاي محاسباتي موازي، دارند. ضمناً، GPUها نيز موجب مصرف برق (قدرت) زيادي مي‌شوند، كه به دليل نسبت بالاي مصرف برق كلي سيستم است. در اين مقاله، ما عمدتاً بر روي تجزيه و تحليل برق و بهينه‌سازي براي معماري GPU تمركز داريم. بخش‌هاي اصلي اين مقاله به صورت زير است: ابتدا، يك سكوي تحقيق برق GPU ايجاد مي‌كنيم كه از شبيه‌ساز GPU موجود با چندين مدل برق بسط يافته است؛ دوم، آن را اعتبارسنجي مي‌كنيم، چون فاصله مابين هسته سايه و سرعت حافظه بزرگتر و بزرگتر مي‌شود، يكپارچه‌سازي بيشتر هسته‌هاي سايه يا افزايش فركانس‌هاي اجرايي ممكن است موجب عملكرد بهتر شود، اما باعث مصرف انرژي بيشتر مي‌شود؛ سوم، نشان مي‌دهيم كه روش‌هاي بهينه‌سازي برق قديمي براي GPUها، مانند مقياس فركانس ديناميك و كنترل همزمان، را مي‌توان به طور مؤثر در معماري‌هاي GPU، جهت كارائي برق بهتر، بويژه براي كاربردهاي حافظه فشرده، بكار برد.

1-مقدمه

از آنجا كه عملكرد پيك پردازنده تك هسته‌اي به كندي رشد مي‌كند، پردازنده‌هاي چند هسته و بسيار هسته‌اي، به گرايش اصلي در معماري‌هاي كامپيوتر مدرن، تبديل شده‌اند. به عنوان يكي از مشهورترين پردازنده‌هاي چند هسته‌اي، واحدهاي پردازش گرافيكي (GPUها)، قابليت‌ محاسباتي شگرفي ارائه مي‌كند، مانند معماري NVIDIA GT200، كه داراي 240 پردازش هسته است و بيش از 500GPlops دقت علامت عملكرد نقطه شناور را ارائه مي‌كند. تاكنون، GPU ظرفيت محاسباتي در بسياري از كاربردهاي غيرگرافيكي نشان داده است [1] و به عنوان يك هم‌پردازنده قوي براي اهداف كلي، استفاده شده است.

اگرچه GPU داراي عملكرد پيك نسبتاً بالايي است، عملكرد واقعي آن بيشتر وابسته به مشخصات كاربردي، از قبيل محاسبه نسبت حافظه، الگوي دسترسي به حافظه و انشعاب شاخه و... است. از طرف ديگر، عملكرد بالاي GPUها همچنين مصرف برق قابل توجهي را نشان مي‌دهد. مصرف برق GPUها جديد بيش از 200 وات است، كه به سهم بالاي مصرف برق كل سيستم نسبت داده مي‌شود. بنابراين، براي دستيابي به كارائي برق بهتر، نبايد تنها بر روي بهبود عملكرد سيستم تمركز داشته باشيد، بلكه بايد راه‌هايي براي كاهش مصرف برق نيز پيدا كنيم…

 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " تجزيه و تحليل برق و بهينه سازي‌ براي معماري GPU با استفاده از يك شبيه‌ساز برق " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تجزيه و تحليل برق و بهينه سازي‌ براي معماري GPU با استفاده از يك شبيه‌ساز برق
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Conference on Advanced Computer Theory and Engineering
سال انتشار
2010
کد محصول
1001089
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





GPGPu
Simulator
Power
D VFS

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید