Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: شبیه سازی عددی فرآیند نورد شامل واژگونی به وسیله گوه های متقاطع

این مقاله به تشریح روش جدیدی که توسط نویسنده برای شبیه سازی عددی فرآیند نورد شامل واژگونی به وسیله گوه های متقاطع ( CWR ) ابداع شده است، می پردازد.

چکیده

این مقاله به تشریح روش جدیدی که توسط نویسنده برای شبیه سازی عددی فرآیند نورد شامل واژگونی به وسیله گوه های متقاطع ( CWR ) ابداع شده است، می پردازد. در محاسبات ابتدا ناحیه کرنش را به چند لایه تقسیم کرده و سپس این لایه ها، به عنوان نمونه ای از فرآیند های پرس دوار ، یکی پس از دیگری مورد تحلیل تنش صفحه ای قرار می گیرند. تطابق نتایج محاسبات با روش کران بالا ، امکان تهیه دیاگرام توزیع نیروهای نورد، دیاگرام توزیع سطح تماس میان مواد و ابزار و دیاگرام توزیع شعاع نورد را در سراسر فرآیند شکل دهی فراهم می کند. همچنین پدیده هایی همچون لغزش و کمانش که موجب بروز اختلال در پایداری فرآیند و دقت ابعادی محصول می شوند نیز بررسی می گردند.

1-مقدمه

فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع ( CWR ) عبارت است از فرآیند شکل دهی یک قطعه آهنگری شده یا یک شمشال به وسیله گوه های نصب شده بر روی غلتک های نورد متقاطع. فرآیند های CWR در دسته روش های شکل دهی دوار قرار می گیرند.

در فرآیندهای صنعتی نورد متقاطع، مطابق با شکل 1- الف ابزار گوه شکل، شیاری به شکل گوه و با عمق مطلوب در محیط ماده ایجاد می کند. سپس این شیار به وسیله شکل دهی سطوح جانبی گوه ها از مرکز تا رویه محصول ، وسیع تر شده تا به عرض مطلوب برسد. کاهش سطح مقطع قطعه موجب ازدیاد طول آزادانه قطعه می شود. یکی از توانایی های ویژه فرآیند نورد متقاطع ، توانایی نورد موادی که فرم ان ها مشابه شکل 1 – ب می باشد، با استفاده از گوه های معکوس می باشد. در این حالت ، شیار ایجاد شده در مرحله اول فرآیند، از رویه محصول به طرف مرکز آن پیشروی کرده و بزرگ تر می شود. استفاده از گوه های معکوس، موجب اعمال فشار محوری به قطعه آهنگری می شود. هنگامی که تنش موثر ناشی از این نیروها از تنش تسلیم ماده بزرگ تر باشد، قسمت میانی محصول واژگون می گردد.  بنابراین تهیه قطعه ای با قطر بیش از قطر شمشال ممکن می شود. در صورتی که تنش محوری به حد لازم نرسد، کرنش محلی و افزایش قطر محلی رخ داده و همچون فرآیند های معمولی نورد متقاطع، ماده در سطح تماس خود با ابزار جمع می شود...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " شبیه سازی عددی فرآیند نورد شامل واژگونی به وسیله گوه های متقاطع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی عددی فرآیند نورد شامل واژگونی به وسیله گوه های متقاطع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Materials Processing Technology
سال انتشار
1999
کد محصول
1001103
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
510 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Metal forming
Cross wedge rolling
Mathematical modelling
Upper-bound m

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید