Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده علوم تربيتی /

تاريخچه آموزش و پرورش در ايران

بررسي تحولات آموزش و پرورش در ايران از هزاره پيشين تا عصر كنوني، بازگو كنندة اين واقعيت است كه نهاد آموزش و پرورش در ايران باستان به ويژه در دوره هخامنشيان و ساسانيان متأثر از دو عامل حكومت و خاستگاه اجتماعي اقتدارطلبان جامعه بوده است. در اين دوران، ا ماهيتي محافظهكارانه و خصلتي طبقاتي داشته و نحوه تربيت و تعليم خصوصي و خانوادگي در ميان طبقات مرفه و اشرافي معمول بوده است؛ اما سازمان رسمي براي اداره امور آموزش و پرورش عامه وجود نداشته است.

          در دوران صفويه فرايند تعليم و تربيت تحت الشعاع مرام و عقايد مذهبي كه در آن عصر نيرومندترين عامل وحدت و يگانگي فرهنگ بود، قرار گرفت. هدف تعليم و تربيت آن بود كه فرد به گونهاي تربيت شود تا توشه آخرن برگيرد و به بخشودگي و رضايت خاطر حق تعالي رسد.

          در زمان عباس ميرزا و محمدشاه در نتيجة تماسهاي مكرر دولت ايران با دول خارجي، از جمله فرانسه، ورود هيئتهاي اعزامي فرانسوي به ايران، توجه مردم به فتوحات ناپلئون در اروپا، دعوت از خبرگان و مهندسان نظامي و متخصصان براي بازسازي ارتش ايران و سرانجام اعزام چند گروه از شاگردان جهت ادامه تحصيل به ممالك اروپايي موجب شد كه ايرانيان اصلاحطلب از ترقيات عظيم اروپاييان و امكانات و كانونهاي آموزشي و دانشگاهي آنان آگاهي يابند. اين آگاهيها به تدريج موجبات تشويق و ترغيب آن گروه از دولتمرداني را فراهم آورد كه به شدت به توسعه فرهنگ، علوم و صنايع جديد براي استقلال كشور اعتقاد داشتند.

این تحقیق به تاريخچه آموزش و پرورش در ايران می پردازد


عنوان مقاله فارسی

تاريخچه آموزش و پرورش در ايران

تعداد صفحات فارسی
7
کد محصول
1001274
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
‍Power Point
حجم فایل
49 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده علوم تربيتی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید