Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مطالعه ای بر پروتکل‌ های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم

در این مقاله، پروتکل های مختلف خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم را مورد مطالعه قرار داده ایم
Abstract

In recent years, the applications of Wireless Sensor Networks (WSNs) have grown enormously. In WSNs there is one mechanism used to enlarge the lifespan of network and provide more efficient functioning procedures that is clustering. Clustering is a process to subdivide the sensing field of sensor network into number of clusters. Each cluster selects a leader called cluster head. A cluster head may be elected by the sensor node in the cluster or pre assigned by the network designer. Optimized Clustering can save lot of energy in the network. In our paper we have surveyed various clustering protocols for wireless sensor networks and compared on various parameters like cluster count, cluster size, cluster density, message count, node deployment, heterogeneity of nodes, location awareness and cluster head selection process etc.

چکیده

در طی چند سال اخیر، کاربردهای شبکه های حسگر بی سیم (WSN) به طور فزاینده ای افزایش داشته است. در این شبکه ها، یک مکانیسم برای گسترش طول عمر شبکه و تدارک رویه های عملیاتی کارآمدتر وجود دارد که این مکانیسم را خوشه بندی گویند. خوشه بند را می توان به عنوان فرآیند تقسیم میدان حسی شبکه حسگر به تعدادی خوشه در نظر گرفت. هر خوشه اقدام به انتخاب یک رهبر با نام سرآیند خوشه می کند. یک سرآیند خوشه ای ممکن است به وسیله گره حسگر در یک خوشه انتخاب شده و یا ممکن است از قبل توسط طراح شبکه تخصیص داده شده باشد. خوشه بندی بهینه می تواند باعث صرفه جویی گسترده انرژی در شبکه شود. در این مقاله، پروتکل های مختلف خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم را مورد مطالعه قرار داده ایم و پارامترهای مختلفی نظیر تعداد خوشه، اندازه خوشه، چگالی خوشه، تعداد پیام، توسعه گره، مجاورت گره ها، آگاهی از محل و فرآیند انتخاب سرآیند خوشه را مورد مقایسه قرار می دهیم.

1-مقدمه

دستاوردهای اخیر در حوزه های سیستم های مکانیکی-الکترونیکی میکرو (MEMS)، ارتباطات بی سیم و طراحی های کم مصرف باعث شده تا بتوان گره های حسگری که با باتری های کوچک کار می کنند را ایجاد کرد. یک WSN را می توان مجموعه ای از گره های حسگر دانست که در یک محیط فیزیکی توسعه یافته اند و به وسیله لینک های بی سیم به هم متصل می باشند. یک گره حسگر، متشکل از چهار واحد حسی، ارتباطی، پردازشی و تأمین انرژی می باشد...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مطالعه ای بر پروتکل‌ های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه ای بر پروتکل‌ های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Applied Information Systems
سال انتشار
2013
کد محصول
1009441
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
785 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی برق , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Cluster count
cluster size
cluster density
lifetime

تاریخ انتشار در سایت: 2016-12-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید