Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: جلوگیری از دمای نقطه داغ در یک ترانسفورماتور توزیع با استفاده از سیال مغناطیسی به عنوان یک خنک ساز

مقاله درباره ترانسفورماتور؛ پتانسیل جایگزینی روغن عایقی با سیال مغناطیسی جهت حذف "نقطه داغ" در هسته ترانسفورماتور و سیم پیچ های آن، توسط اغلب محققان مشاهده می گردد. این ایده، استفاده یک سیال مغناطیسی (فرو سیال ها ) است که در آن دمای کوری نزدیک به دمای دستگاه (393 کلوین) بوده و بنابراین همرفت به دلیل خاصیت شناوری مغناطیسی حاصل می گردد.

 چکیده

یک سیال مغناطیسی فریت Mn-Zn (TCF-56)، دارای مغناطیس شدگی(مغناطش) سیال با شدت میدان  mT 5.6 و ضریب گرما-مغناطیسی بالا، ()به عنوان یک خنک­ ساز در یک ترانسفورماتور نمونه­ای kW 3 برای شرایط اضافه بارگیری (% 167) مورد بررسی قرار گرفته است. دمای سیم پیچی یک ترانسفورماتور که در سیال مغناطیسی غوطه ­ور شده است، پس از 3 ساعت اضافه بار به 396.8 درجه کلوین می رسد، که در مقایسه با هنگامیکه آزمایش یکسانی با روغن خالص ترانسفورماتور انجام گشته است، 20 درجه کلوین پایین­ تر می­ باشد. به طور مشابه، هنگامیکه TCF-56  استفاده می گردد، دمای هسته و روغن فوقانی نیز به ترتیب به میزان 14 و 21 درجه کلوین کاهش می یابد. این عملکرد خنک ­سازی TCF-56 به همرفت گرما-مغناطیسی نسبت داده می شود. که این امر به واسطه تغییر قابل توجه در مغناطیس­ کنندگی سیال با افزایش دما وضع می گردد. این موضوع می تواند توسط عدد رایلی توضیح داده شود. عمر عادی یک ترانسفورماتور تحت شرایط % 167 اضافه بارگیری برای روغن خالص و TCF-56 محاسبه می­ گردد. نتایج، میزان نُه برابر افزایش در عمر نرمال مورد انتظار با سیال TCF-56 را در مقایسه با استفاده از روغن خالص نشان می دهد. این مطالعه به نتیجه ­ای منجر می شود که سیال مغناطیسی فریت Mn-Zn (TCF-56) استفاده شده در یک ترانسفورماتور علاوه بر افزایش در عمر عادی، می تواند نسبت به ظرفیت نامی بر روی نیم­پلیت، توان بیشتری را تحویل دهد.

-1 مقدمه

یک ترانسفورماتور، یک دستگاه الکتریکی استاتیک است که با استفاده از اصل القای متقابل عمل می­ کند. در هنگام انتقال توان، تقریباً مقداری از توان ورودی به صورت تلفات، از قبیل : تلفات هسته، تلفات هیسترزیس، تلفات جریان گردابی و نیز تلفات سرگردان به هدر می­ رود. این تلفات مرتبه ­ای از % 1 بار نامی کامل آن هستند و می­توانند با استفاده از (i) مواد مغناطیسی بهتر برای هسته، (ii) تنظیم ضخامت ورقه فولادی، (iii) توسط بستن خطوط جریان نشتی و غیره مینیمم گردند. با افزایش توان نامی ترانسفورماتور، این تلفات نیز افزایش می­ یابند که خود، افزایش دمای درون ترانسفورماتور را نتیجه می­ دهند. حد بالايي افزايش دمای بخش ­های جدانشدنی ترانسفورماتور بایستی معیارهایی را که در استانداردهای مربوطه تعریف شده ­اند را برآورده سازند [1،2]. جهت تأیید این خصوصیات، برای پراکنده ساختن دمای بالای به وجود آمده ناشی از تلفات به یک مکانیزم خنک­ کنندگی نیاز می باشد. این مکانیزم خنک ­کنندگی نوعی که برای این مورد استفاده شده است، گردش هوای طبیعی یا گردش روغن عایقی است…

از طریق لینک زیر می توانید مقاله انگلیسی را به صورت رایگان دانلود فرمایید و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده نمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " جلوگیری از دمای نقطه داغ در یک ترانسفورماتور توزیع با استفاده از سیال مغناطیسی به عنوان یک خنک ساز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جلوگیری از دمای نقطه داغ در یک ترانسفورماتور توزیع با استفاده از سیال مغناطیسی به عنوان یک خنک ساز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Thermal Sciences
سال انتشار
2016
کد محصول
1011940
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Heat transfer
Thermo-electrical energy
Magnetic fluid

تاریخ انتشار در سایت: 2018-02-22
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید