Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش هایی برای تشخیص اتوماتیک و طبقه بندی توده ها در ماموگرام ها

ترجمه مقاله درباره تشخیص سرطان پستان با ماموگرافی. در این مقاله برای استخراج ویژگی ها از ماموگرام از ویژگی های بافتی GLCM استفاده می شود. برای انتخاب ویژگی مربوطه از روش انتخاب ویژگی مؤثر استفاده شده و در نهایت ویژگی انتخابی به ورودی طبقه بندی کننده های مختلف تغذیه می شود و سپس به سادگی انواع مختلف سرطان پستان را طبقه بندی می کند.

چکیده

سرطان پستان یکی از شایع­ترین سرطان­ های زنان در سراسر جهان است. روش­ های مختلفی برای تشخیص سرطان پستان وجود دارد. ماموگرافی یکی از مؤثرترین ابزار برای تشخیص زودهنگام این بیماری است. هدف این پژوهش، افزایش دقت تشخیصی پردازش تصویر و تکنیک ­های یادگیری ماشین برای بهینه­ سازی طبقه­ بندی نمونه در یکی از دو گروه عادی و غیرعادی در ماموگرافی­ های دیجیتال است. استخراج ویژگی­های بافت GLCMبه عنوان رایج­ترین و قدرتمندترین تکنیک تحلیل بافت شناخته شده است. این مقاله به ارزیابی و مقایسه عملکرد دو روش طبقه­ بندی متفاوت مورد استفاده در طبقه­ بندی الگوهای طبیعی و غیرطبیعی می­پردازد. نتایج تجربی از برتری شبکه عصبی مصنوعی نسبت به سایر روش­ها حکایت دارد.

1- مقدمه

سرطان پستان یک مشکل بهداشتی عمومی است. پستان­ها در موقعیت چپ و راست قرار دارند. سرطان پستان به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می­شود. معمولا در الگوی طبیعی سطح پستان صاف و در الگوی غیرطبیعی زبر و پیچیده است. موارد غیر طبیعی به دو دسته تقسیم می­شوند: توده و کلسیفیکاسیون پستانی. توده ­ها به واسطه مشخصات و شکل خود مشخص می­شوند. کلسیفیکاسیون به معنی توده ­های کوچک رسوبی کلسیمی در بافت سینه است که به صورت گروهی از نقاط روشن در ماموگرام ظاهر می­شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " روش هایی برای تشخیص اتوماتیک و طبقه بندی توده ها در ماموگرام ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش هایی برای تشخیص اتوماتیک و طبقه بندی توده ها در ماموگرام ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2014
کد محصول
1012048
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
561 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , مهندسی كامپيوتر , مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Mammograms

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید