Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: مشخصه‌یابی و کاربردهای مواد مبتنی بر فریت های کلسیم حاوی گونه های فعال اکسیژن

در این مقاله مشخصه‌یابی و کاربردهای محلول­ های جامد حاوی گونه­ های فعال اکسیژن مبتنی بر فریت­ های کلسیم، برای بلورها در اکسیاش کامل پروپیلن و اکسایش جزئی متان مورد مطالعه قرار گرفته است.

چکیده

در این مقاله مشخصه‌یابی و کاربردهای محلول­ های جامد حاوی گونه­ های فعال اکسیژن مبتنی بر فریت­ های کلسیم، برای بلورها در اکسیاش کامل پروپیلن و اکسایش جزئی متان مورد مطالعه قرار گرفته است. محلول­ های مبتنی بر فریت­ های کلسیم حاوی فازهای برون میلریت، یک گذار ساختاری بر مبنای نقل مکان یون­ های اکسید در دمای بالا را نشان دادند. محلول فریت کلسیم به دلیل وجود فاز برون میلریت، دو نوع از گونه ­های فعال اکسیژن را ارائه می­ دهد. این گونه­ های اکسیژن به­ طور مجزا نقش­ه ای مهمی در مکانیسم ­های اکسایش پروپیلن و متان ایفا کردند.

-1مقدمه

مشکلات محیطی اخیراً بسیار جدی­تر شده ­اند، و توسعه ­ی "مواد زیست محیطی" که می ­توانند متناوبا برای فرآیندهای موجود به کار گرفته شوند، به طور گسترده­ مورد نیاز است. ترکیب­ های فریت ­های کلسیم با توجه به مقدار منابع و سازگاری آن­ها با محیط زیست، از لحاظ صنعتی به عنوان سرامیک­ های جذاب در نظر گرفته شده ­اند. فریت­ های کلسیم که به آسانی تحت شرایط اکسایش ترکیب می­ شوند عمدتاً به دو فاز بلوری تقسیم می­ شوند: Ca2Fe2O5 نوع برون میلریت و CaFe2O4 نوع CaV2O4 [1]. به ویژه، Ca2Fe2O5 نوع برون میلریت را می­توان به عنوان یک پروسکایت کم اکسیژن با مرتب کردن جاهای خالی اکسیژن در نظر گرفت، که منجر به کوردیناسیون چهاروجهی برای اتم­ های آهن تقلیل­ پذیر می­ گردد [2]. بنابراین ساختار، فعالیت کاتالیزوری اکسایش را فراهم می­کند، که این مواد را کاندیداهای مناسبی برای استفاده به عنوان یک کاتالیزور ارزان و عاری از فلز سمی در فناوری ­های صرفه­جویی (نجات بخش) محیطی و پردازش ماده می ­نماید…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " مشخصه‌یابی و کاربردهای مواد مبتنی بر فریت های کلسیم حاوی گونه های فعال اکسیژن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشخصه‌یابی و کاربردهای مواد مبتنی بر فریت های کلسیم حاوی گونه های فعال اکسیژن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Advances in Science and Technology
سال انتشار
2006
کد محصول
1012128
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Calcium Ferrites
Brownmillerite
Phase Transition

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-18
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید