Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تاثیرسه ماه ورزش پیلاتس برتعادل و خطرسقوط، در زنان مُسن

این تحقیق تاثیر تمرینات ورزشیِ پیلاتس را بر تعادل و خطرِ سقوط در زنان مُسن ارزیابی نمود. شرکت کنندگان شامل 50 زن مُسن بالای60 سال بودند که بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند.

چکیده

این تحقیق تاثیر تمرینات ورزشیِ پیلاتس را بر تعادل و خطرِ سقوط در زنان مُسن ارزیابی نمود. شرکت کنندگان شامل 50 زن مُسن بالای60 سال بودند که بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمایشی (30 نفر)، که دو بار در هفته برای مدت 3 ماه در جلسات پیلاتس شرکت کردند و گروه کنترل (20 نفر). گروه کنترل در چنین جلساتی شرکت نکردند اما درهیچ برنامه ی دیگرِ توانبخشی یا فعالیت بدنی اضافی بجز فعالیت های روزانه نیز شرکت ننمودند. قبل و بعد از دوره ی ورزشی، همه ی زنان تحت یک ارزیابیِ با آزمایش(TUG)، آزمون ایستاده روی یک پا (OLST) قرارگرفتند، یک آزمونِ روی سکوی باروپادومتریکِ گام آزاد و آزمونها روی سکوی Biosway  انجام شد. پس از ورزش، مقادیرِکاهش یافته ی معنی دار سطح بیضی (p = 0.0037) و مقادیر میانگینِ سرعت (p = 0.0262) برای پای راست، درگروه آزمایشی مشاهده شدند. آزمون حدود پایداری(LoS) ، (p = 0.005) و آزمون بالینیِ اصلاح شده ی تعاملِ حسی بر تعادل(m-CTSIB) بر روی یک سطحِ غیرپایدار با چشمانِ بسته (p = 0.0409) ، تغییرات ِ معنی داری را در گروه آزمایش نشان داد. هیچیک از تغییرات مذکور در رابطه با گروه کنترل، از لحاظ آماری معنی دار نبودند. ورزش پیلاتس با بهبود LOS و کاهش خطرِ سقوط، برتعادلِ شرکت کنندگان موثر بود.

1-مقدمه

سن بالا همراه با تغییرات پس رفتگی در بدن است که منجر به محدودیت ها و سوءِ عملکردهای قابل ملاحظه و کاهشِ فعالیت روانی حرکتی می شود. این تغییراتِ مرتبط با پیری، بر همه ی سیستم های بنیادی بدن، شامل سیستم های آناتومی و عملکردی تاثیر می گذارند. در نتیجه، کاراییِ سیستم های وضعی و حرکتی مسئولِ پایداریِ بدن، با افزایش سن، کاهش می یابد. به نظر می آید، حفظ سلامتِ عملکرد و متعاقبِ آن، استقلال، فاکتورکلیدی موثر بر شرایطِ روانی حرکتیِ سالمندان است. اختلالات تعادلی و سقوط، دو موضوعِ با اهمیتند که می توانند بر عملکردِ جمعیتِ سالمند تاثیر بگذارند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " تاثیرسه ماه ورزش پیلاتس برتعادل و خطرسقوط، در زنان مُسن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیرسه ماه ورزش پیلاتس برتعادل و خطرسقوط، در زنان مُسن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Environmental Research and Public Health
سال انتشار
2021
کد محصول
1014854
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی , پزشكی , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






balance
Pilates
falls
seniors
exercises

تاریخ انتشار در سایت: 2022-03-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید