Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

عنوان مقاله فارسی

رسیدگی و اعتبار دهی معاملات الکترونیکی

تعداد صفحات فارسی
15
کد محصول
1000472
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
55 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



رسیدگی واعتبار دهی  معاملات الکترونیکی

چکیده

امروزه یکی از مهمترین  تغییرات محیط اقتصادی  پدیده­ای تحت عنوان تجارت الکترونیک می­باشد.از آنجا که  در محیط الکترونیک اغلب شواهد ومدارک  فقط به صورت الكترونيك در دسترس خواهد بود، اعتبار دهی و رسیدگی به این مدارک وشواهد  با استفاده از شیوه ها ی سنتی مشکل به نظر می رسد  از این رو تغییر در رویه­های گذشته حسابرسی احساس می شود .تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پیامدهای فناوری اطلاعات برای حسابرسان واستفاده کنندگان از اطلاعات مالی  دارای فرصت ها و تهدیدهایی  است  دراین مقاله تلاش شده است  این فرصتها وتهدیدها مطرح گردیده و در نهایت  اهمیت وچگونگی حسابرسی مستمر به عنوان یک از راهکارهای اعتبار دهی به اطلاعات ومدارک تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد.

مقدمه

یک از الزامات توسعه اقتصادی وجود اطلاعات شفاف ومطمئن است. حسابرسان با دانش و تجربه خود قادر به ايجاد چنين فضائي مي­باشند.بيش از صد سال است كه حسابداران حرفه­اي خدمات حسابرسي و اعتبار­دهيرا ارائه مي­دهند.

امروزه حسابرسي نقش­ مهم و حساسي در جوامع به عهده دارد. يكي از نقش­هاي حسابرسي ايجاد ارزش افزوده براي شركت از طريق كاهش هزينه جذب سرمايه و يا افزايش در قيمت سهام شركت است. با توجه به اهميت حسابرسي، توجه به خطرات مربوط به حسابرسي نيز ضروري به نظر مي­رسد. يكي از اين چالشها ، گسترش  تجارت الكترونيك مي­باشد.

حسابرسی را بازرسی جستجو گرانه مدارک وسایر شواهد  زیر بنای گزارشات مالی نامیده اند. حسابرسان  بابررسی مدارک پرسش وجستجو از مدارک داخل وخارج شرکت واجرای سایر روشهای رسیدگی ، شواهد لازم را برای تعیین مطلوبیت وقابلیت اتکاء صورتها ی مالی گرد آوری می کنند .

از انجا که  فناوري اطلاعات وتجارت الکترونیک  اطلاعات گوناگوني در اختيار كاربران قرار مي­دهد  نياز به صورت­هاي مالي سنتي كاهش يافته و در نتيجه كفايت حسابرسي سنتي نيزمورد تردید است.

فناوري­هاي مربوط به تجارت الكترونيك، فرآيندهاي خريد،فروش، ارائه خدمات به مشتريان و حتي نحوه سرمايه­گذاري در شركت­ها را تحت تاثير قرار مي­دهد(ابوموسي2004). در  نتيجه فناوري اطلاعات، نحوه تهيه، حسابرسي و استفاده از صورت­هاي مالي را تغيير مي­­دهد. اين تغييرات خطرات جديدي را متوجه حسابرسي مي­كند....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید