Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

دارایی های منابع انسانی چارچوب ابزاری در اختیار مدیران ارشد استان گلستان

دارایی های منابع انسانی

دارایی های منابع انسانی چارچوب ابزاری در اختیار مدیران ارشد استان گلستان

چکیده

هدف اصلی حسابداری منابع انسانی بیشتر جلب توجه مدیرانی است كه درمورد نگهداری نیروی انسانــــــی از خود بی تفاوتی نشان می دهند، مدیرانی كه به ایجاد رضایت شغلی و انگیزه های مثبت در كاركنان بی توجهند و به امنیت شغلی، ایجاد امید و حس وفاداری، ایجاد فرصت برای پیشرفت و رفع مشكلات منابع انسانی نمی اندیشند و موجبات اخراج و یا استعفای كاركنان را فراهم می آورند. از آنجا که « نیاز » مادر تمام ابداعات و اختراعات و نو آوری ها درطول تاریخ بوده است ، پیدایش حسابداری منابع انسانی ( HRA ) نیز مولود نیازهای زمانه خویش بویژه رشد و گسترش مرزهای دانش بشری و همچنین افزایش نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری بود. مدیران تمامی واحدهای اقتصادی و نهادهای اجتماعی برای ارتقای سطح عملكرد سازمان ، در جستجوی آن هستند تا با صرف هزینه های مالی، ‌توان « بالقوه » منابع انسانی سازمان را «  بالفعل » سازند و ازطریق توسعـــه منابع انسانی موجب رشد بهره وری سازمانی شوند . لذا در این نوشتار در می یابیم مدیران برای تصمیم گیری در زمینه برنامه های توسعه منابع انسانی به اطلاعات ذیل نیازمندند : ارزش اقتصادی چنین دارایی های انسانی چقدر است ؟چه میزان از هزینه های انجام شده برای پرورش و آموزش افراد متخصص ارزش به حساب دارایی بردن دارد ؟چه مقدار از منابع مالی صرف شده را باید هزینه های از دست رفته تلقی كرد ؟

در تحلیل نهایی حسابداری منابع انسانی در واقع كاربرد مفاهیم و روشهای حسابداری در محدوده مدیریت نیروی انسانی است . این حسابداری معیار سنجش و گزینش هزینه وارزش گذاری نیروی انسانی به عنوان منابع اصلی هر موسسه است .منابع انسانی در یک سازمان می تواند به شکل های مختلفی باشد ، مثل توانایی های فنی افراد یا یک سیستم مدیریت با عملکرد موثر(سازمان انسانی ). حفاظت از منابع انسانی فرآیندی است برای حفظ کارایی نیروی انسانی و همچنین حفظ توان سوددهی یک سازمان است . در رابطه با حسابداری منابع انسانی مدیران نیروی انسانی در سازمانها موظفند هر از چند گاهی با ارزشیابی برنامه های خود و همچنین ممیزی منابع انسانی میزان اثربخشی واحد خود را مشخص كنند.

  1- مقدمه

حسابداری منابع انسانی درحقیقت شناخت بی سابقه یك اصل از اصول مدیریتی را درمورد ارزش مادی منابع انسانی در سازمان میسر می سازد . اصلی كه در گذشته مدیران هیچگونه تفكری درمورد آن نداشتند و به آن كاملاً بی توجه بودند ، ولی امروزه با توجه به دستاوردهای حسابداری منابع انسانی توجه مدیران به مسائل نگهداری و استفاده بهینه از منابع انسانی بیش از پیش جلب  شده است . (طوسی ،1371 : 39 )

هدف دیگر حسابداری منابع انسانی فراهم کردن اطلات لازم در جهت اداره  موثر و کارآمد نیروی انسانی توسط مدیریت است . سیستم حسابداری منابع انسانی اطلاعات لازم را در مورد بهای تمام شده و ارزش افراد ، برای سازمان ها آماده می سازد و نیازهای خاص سازمان را در این زمینه پاسخگو می باشد .( همان )  اکنون بهتر است است قبل از هر چیز درباره تاریخچه ودلایل پیدایش حسابداری منابع انسانی اتدکی بدانیم تا با دید بهتری بتوانیم این مبحث را پیگیر شویم .  حسابداری یکی از شاخه های علوم انسانی است که در پی گزارش وضعیت مالی و عملکرد اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد . و حسابداری منابع انسانی نیز یکی از  زیرشاخه های جدید آن است که نسبت به زیرشاخه های دیگر این شاخه تنومند از عمر کمتری برخوردار است...


عنوان مقاله فارسی

دارایی های منابع انسانی چارچوب ابزاری در اختیار مدیران ارشد استان گلستان

تعداد صفحات فارسی
15
کد محصول
1000519
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
33 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید