Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده فیزیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: منابع یونی لیزر-پلاسما با شدت زیاد -فیزیک و کاربردهای آینده

برهمکنش پالس های لیزر با شدت زیاد با پلاسما، یک منبع موثر برای یونهای چند میلیون الکترون ولتی می باشد.

 

چکیده

برهمکنش پالس های لیزر با شدت زیاد با پلاسما، یک منبع موثر برای یونهای چند میلیون الکترون ولتی می­باشد. مشاهدات اخیر برای تولید یون پرانرژی جهت دار "پرتوها" از سطوح جلویی و عقبی اهداف نازک ورق ه­ای بمحض تابش با پالسهای لیزر پرشدت، پژوهش و تحقیق در این زمینه را مجددا جذاب نموده است. بعلاوه، مشاهدات دیگر نیز نشان داد که یونهای با انرژی بالا می­تواند از برهمکنشهای لیزری پرشدت با پلاسمای با چگالی کم بعنوان یک نتیجه از شتاب شوک سنجش محرک باشد. ویژگی های منبع و مکانیسم­ های شتاب برای این یونها بطور گسترده بررسی شده است و نیز یک تعداد از کاربردها برای این پرتوهای یونی نظیر برای تزریق کننده­ها در مراحل تسریع مرسوم بعدی، برای پزشکی، برای کاوش پلاسماهای با چگالی زیاد و برای آزمایشات همجوشی سلول داخلی ارائه شده است.

1-مقدمه

توسعه در تکنولوژی سیستم های لیزر با قدرت بالا در سالهای اخیر فرصت انجام آزمایشات برهمکنش لیزر پلاسما در شدتهای لیزر بالاتر از 1020 W cm-2 را می­دهد و نتایج تحریکی زیادی را تولید می­کند. همچنین مشاهداتی از پرتوهای الکترونی نسبیتی ]1[، پرتوهای یون پرانرژی ]2-5[ و پرتوهای اشعه گاما ]6[ بخوبی اندازه­گیریهای بسیار بزرگ میدانهای مغناطیسی ]7[ وجود دارد. استفاده از این پلاسماهای منحصربفرد برای کاربردهای جدید نیز بطور گسترده مورد توجه واقع شده است ]8-11[ و بویژه تولید پرتوهای پرانرژی "با کیفیت بالا" پروتونها و یونهای سنگین ممکن است در این بابت اهمیت داشته باشد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " منابع یونی لیزر-پلاسما با شدت زیاد -فیزیک و کاربردهای آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
منابع یونی لیزر-پلاسما با شدت زیاد -فیزیک و کاربردهای آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Plasma Physics and Controlled Fusion
سال انتشار
2005
کد محصول
1000824
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1232000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


High intensity laser-plasma sources

تاریخ انتشار در سایت: 2014-04-05
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید