Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: پرخاشگری فیزیکی، کلامی و رابطه ای : نقش راهبردهای مدیریت خشم

پژوهش حاضر رابطۀ بین خشم، راهبردهای مدیریت خشم و سه شکل پرخاشگری را مورد بررسی قرار داد. یافته ها حاکی از آن است که عدم توانایی در مدیریت خشم میل به انجام اعمال پرخاشگرانه فیزیکی، کلامی و رابطه ای (عاشقانه) را افزایش می دهد.

چكیده

شناسایی و تمیز راهبردهای انطباقی و غیرانطباقی مدیریت خشم، یكی از مؤلفه­ های مهم در برنامه ­ها و كلاس­ های پیشگیری از خشونت است. بااین­حال، به موضوع بررسی تأثیر این راهبردها در به ­حداقل­ رساندن پرخاشگری فیزیکی، کلامی و پرخاشگری در روابط عاشقانه، به اندازۀ كافی توجه نشده است. این مطالعه ارتباط بین خشم، راهبردهای مدیریت خشم و اشکال مختلف پرخاشگری را بررسی می­كند؛ به­ ویژه بررسی كلی پرخاشگری فیزیکی و کلامی نسبت­ به دیگران و همچنین بررسی پرخاشگری در روابط عاشقانه به­ شكلی جامع­تر. با استفاده ­از خود اظهاری­ های شركت­ كنندگان، (237 نفر كه 39.3% آن­ها مرد بودند) در محدودۀ سنی 19 تا 78 سال (M = 33.74, SD = 12.92)، آن­ها را مورد بررسی قرار دادیم. نتایج به­ دست ­آمده حاكی از آن بود که سطوح بالای خشم، یک عامل خطرآفرین در بروز پرخاشگری فیزیکی، کلامی و رابطه ای (عاشقانه) است، اما راهبردهای مدیریت خشم تنها بر پرخاشگری در روابط عاشقانه اثرگذار بودند و تأثیری در پرخاشگری فیزیکی یا کلامی نداشتند. برنامه ­های پیشگیری و مداخلات ابتدا باید نوع پرخاشگری بروز­داده ­شده را شناسایی کرده و سپس از مداخلات و درمان­­ های مبتنی ­بر راهبردهای مؤثر مدیریت خشم (راهبردهایی مخصوص ­به همان نوع از پرخاشگری بروز داده­ شده) استفاده نمایند. برای پرخاشگری در روابط عاشقانه، باید استراتژی‌های خاص مدیریت خشم (راهبردهای تشدیدكننده و اسناد منفی) مورد بررسی قرار گیرند.

1-مقدمه

باتوجه­ به نظریۀ شناختی­-تداعی­ گرای نوین برکوویتز (برکوویتز، 1990)، شکل ابتدایی خشم به­ طور ناخودآگاه براثر تحریک تركیبی از عوامل تداعی­ گرایانه شامل: احساسات، افکار، خاطرات و مخصوصاً واکنشهای صریح جسمانی و حركتی ایجاد میشود...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " پرخاشگری فیزیکی، کلامی و رابطه ای : نقش راهبردهای مدیریت خشم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پرخاشگری فیزیکی، کلامی و رابطه ای : نقش راهبردهای مدیریت خشم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2022
کد محصول
1016044
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
929,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
438 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 929500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Anger
anger management
physical aggression
verbal aggression
romantic relational aggression

تاریخ انتشار در سایت: 2023-03-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید