Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " تهیه دیوپساید دارای توانایی تشکیل آپاتیت به وسیله فرآیند سل-ژل با استفاده از آلکواکسید و نمک های فلزی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تهیه دیوپساید دارای توانایی تشکیل آپاتیت به وسیله فرآیند سل-ژل با استفاده از آلکواکسید و نمک های فلزی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Colloids and Surfaces B: Biointerfaces
سال انتشار
2004
کد محصول
1013974
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

خواص بیولوژیکی (زیستی) و حرارتی دیوپساید (CaMgSi2O6)، تهیه شده به وسیله فرآیند سل-ژل با استفاده از آلکواکسید و نمک­ های فلزی به دلیل کاربرد آن به عنوان بیوماده (زیست ماده) بررسی شد. پیش ماده ژل تر از طریق هیدرولیز یک محلول همگن متشکل از  Ca(NO3)2.4H2O، MgCl2.6H2O و Si(OC2H5)4 که در اتانول حل شده بوند، سنتز شد. اثر عملیات حرارتی بر روی تبلور محصول هیدرولیز شده به وسیله اندازه ­گیری­ های آزمون­ های DTA، XRD و TG-MS بررسی شد. با بررسی پودر ژل خشک به وسلیه اشعه ایکس مشخص شد که پودر آمورف بوده و سپس در دمای oC 751.4 به دیوپساید تک فازی متبلور می­شود. این دمای تبلور از دمای تبلور پودر ژل خشک تهیه شده به وسیله فرآیند سل-ژل و با استفاده از آلواکسیدهای فلزی که به وسیله نونامی و دیگران گزارش شد، پایین­تر بود؛ این امر پیشنهاد می­کند که ترکیبات اسیدی از قبیل HNO3 و HCl تولید شده در پودر، طی فرآیند گرمایش باعث ترویج و گسترش تبلور می­شود. علاوه بر این، هنگامی که قطعات دیوپساید سینتر (تفجوشی) شده در سیال شبیه­ساز بدن  غوطه ­ور شدند، یک لایه آپاتیت بر روی سطح دیوپساید تشکیل شد. در نتیجه، دیوپساید تهیه شده به وسیله فرآیند سل-ژل و با استفاده از آلکواکسید و نمک­های فلزی بدون افزودن کاتالیست­ های اسیدی توانایی تشکیل آپاتیت را دارد.

1-مقدمه

دیوپساید (CaMgSi2O6) یکی از مواد معدنی پیروکسن است، که به عنوان یک ماده زیست فعال عالی شناخته شده و موضوع بسیاری از مطالعات قرار گرفته است. بر طبق این مطالعات، هنگامی که دیوپساید در سیال شبیه ساز بدن (SBF) غوطه­ور شود، کلسیم فسفات­ هایی شبیه آپاتیت بر روی سطح آن تشکیل شده و زیست فعالی مناسبی به دیوپساید می­دهد. علاوه بر این، به نظر میرسد که دیوپساید سینتر شده نسبت به آپاتیت، با بافت­ های استخوانی زنده با سرعت بیشتری پیوند برقرار می­کند. علاوه بر این دیوپساید، استحکام مکانیکی نسبتا بالا و میل زیستی عالی دارد. بنابراین دیوپساید به عنوان یک زیست ماده بالقوه در کاربردهای دندانی و استخوان مصنوعی در نظر گرفته شده است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Diopside
Sol–gel process
Metal alkoxide

ثبت سفارش جدید